Thursday, May 30, 2013

Cerita ceriti Sekali Harung

Berpinar kepala datang keje arini setelah 3ari cuti tanpa rela..Nasib baikla keje takde sepanjang aku cuti bukan apa rasa bersalah kalau cuti tanpa rela pastu keje plak berlambak orang pulak kena amik alih keje aduh hai kesian kat orang~

Aku tetiba kena cuti sebab ada hal kecemasan,yang itu cite lain entry eh..Nie nak cite pasal cuti 3ari..Ala bukan pegi mana powng duduk uma makan tido pastu kua pegi soping complex sajo..
Tapi saje nak buat ingatan dalam blog nanti kalau aku borink aku baca blog sendiri dengan muka jelik..
Erk apakah!!*

Hari Jumaat takde pergi mana pown cuma yang kuar mama ayah ngan kakak aku pergi area KL dan setel hal bank..papa yaya plak pergi bengkel nak siapkan kete kesayangan dia tue..huhu

Mama dengan anak adalah duduk diumah sajo bergurau senda bergelak ketawa dan bergaduh!~.Yang akhir sekali adalah wajib sekarang ..huhu


Mencabar emosi ok bila tinggal berdua dengan anak kalau ko tengah banyak keje nak buat..Aku masa ari Jumaat tue tinggal berdua dengan dia bergado sesaja..Bila dia nangis aku pun nangis sama sebab dia taknak langsung dengar cakap aku..huhu

Dahla sekarang memang susah nak tido siang kalau tido pun sekejap jer jadi bila dia tak tido aku memang tak bole sangat nak buat keje yang mencabar sebabnya dia akan berkepit saje dekat celah kaki aku..
Sekarang dia memang da kemaruk nak belajar jalan, tapi tuelah bukan bole tengok orang berdiri dan2 tue dia lembik kaki terus berpaut dekat kaki ko dah macam dalam cite "Hantu Kak Limah"..

Sekarang kalau aku nak masak ke nak basuh baju ke mandi ke kena tunggu dia tido..Kalau tak tido bukan nak sangat duduk dalam baby chair dia..duduk adalah dalam 5minit kot pastu sibuk panjat nak terjun ke bawah..Seriau mak dia wei!!~

Aku kenala umpan macam-macam nak bagi dia duduk dalam baby chair tue lama ckit tapi salu tak berjayala..Jenuh hoi nak masak kalau dia berkepit dekat kaki aku,apapun tak bole..


yaya sekarang da pandai demand tau lau nak makan..agaknya da borink makan nasi jer mama aku suruh masak pasta..sebab aku perasan kalau pasta dia makan banyak..Jadinya ari Jumaat tue aku masakla pasta tuk dia..Walaupun pasta saje tapi masak dekat 2jam mana taknya sekejap-sekejap aku kena benti pergi dekat dia sebab menangis macam dera..Aku bagi barang nie dia campak,aku bagi barang lain dia campak gak..Sudahnya aku pekak kan aje telinga,lantakla nak oii!!!*

Aritu aku rajin lepas masak pasta aku buatkan sekali puding roti tuk yaya..Tapi gambar nan hado sebabnya kurang jadi..Walhal aku da ikut sejibi-sejibi resipi Kak Mimy..
Agaknya mungkin sebab masa kukus tue lama sangat kowt tu jadi keras!!!~


Maghrib baru papa yaya balik dari bengkel..Dapat ole-ole dari mama long ngan papa long yaya..
Dorang baru balik dari Vietnam jadinya adalah ole-ole dari sana..

Mama is suka sebab kain ela bole buat baju utk sebelum raya..Baju keje da tak banyak sebab yang lama tak muat..sedeh kenangkan nasib badan!~huhu

Puprle itu adalah baju untuk yaya..faveret kaler mama long diala..Okla tue bole buat raya!!
Sekarang da start beli baju-baju raya untuk yaya..Nak beli sekali harung tak daya mama nyer..

mujur sekarang sana sini sale..botak kepala!!

okla nie entry lite-lite sajo..penat nak menaip,bape kali dok save saje..huhu

daaaa....babai

Thursday, May 23, 2013

Perlu Ke Nak Bezakan Anak Angkat Dengan Anak Sendiri!!

Assalam~

Entry kali nie lebih kepada bengan yer..Jadi mungkin ada luahan yang aku keluarkan akan buat orang tak puas hati,kalau rasa tak suka nak baca pastu nak kondem tanpa tahu cite sebenar silala Jangan Baca yer!!!

Sebelum tue aku nak bagitahu pasal entry yang sebelum nie takde kaitan dengan hidup aku pun..Nie cuma luahan sahabat dekat aku yang sekarang tengah menghadapi masalah..

Okla kita berbalik pada tajuk kat atas eh karang tak pasal aku melencong cite lain yang lari dari tajuk..huhu



Nie kisah benar yer..Kisah yang terjadi dekat saudara mara aku sendiri!!

Rupanya hal nie kakak sepupu aku da post dekat fb lebeh kurang 2minggu lepas kot tapi baru pagi tadi ternaik balik dekat wall aku..

Kalau korang perasan gambar dekat atas yang ada logo kuning nampak tak apa yang tertulis?? perkataan ANGKAT kan!!

kalau ada yang tak dapat baca meh aku tulis balik Penjaga Murid : Keluarga Angkat, Hubungan : Anak Angkat.........

Ini adalah rekod untuk Sistem Maklumat Murid..Tapi aku tak pasti rekod nie untuk simpanan cikgu saje atau diedarkan sekali kat setiap murid.

Anak angkat yang dimaksudkan diatas adalah anak sedara aku tau..Tapi aku sendiri tak penah anggap dia cuma anak sedara angkat pun!!!

Tapi kenapalah sampai hati dalam rekod tue dimentionkan perkataan tue..Takkanla sebab ank sedara aku nie takde surat beranak dan hanya ada sijil anak angkat jadi perlula orang yang menigisi buti-butir murid nie mention yang dia anak apa!!! Habis kalau nasib anak tue anak luar nikah dekat rekod murid tu tertera jugak kah anak luar nikah?????wtf

Janganla ingat budak-budak yang bawah 12tahun nie tak boler berfikir, tak matang..Macam anak sedara aku nie dia memang cukup bijak orangnya..Bercakap tue memang macam orang tua-tua..teringat aku masa dia kecik kalau bercakap tue kalah kita tau,sampaikan kita sendiri pun ajdi malu sebab tak sangka anak yang baru usia kurang dari 7tahun tapi pemikiran dia pergh kalah orang dewasa tau!!

Anak sedara aku nie memang berbinkan abang sepupu aku..Nie jangan tanya aku macam mana bole plak sebab dekat mahkamah memang ada yang macam nie tapi ada syarat-syaratnya eh..Bukan suka-suka nak buat syok sendiri..

Aku sedih bila baca balik komen dekat fb kakak sepupu aku..

"Sebelum nie kt cuma ckp kt dia bukan mama yg lahirkan adam..xpernah guna istilah anak angkat..awl tahun ni cikgu minta surat beranak..tp sebab dia xde surat beranak bg dia sijil anak angkat..bila bg kat dia utk serah kat cikgu dia terbaca..dia tnya abg anak angkat ke mama..kalo tgok muka dia time tue mmg sedih sgt..bila tnya abg sedih ke,dia anguk kepala..cuma Allah aje yg thu apa perasaan sy ms tue..sb tu sy xsuka guna istilah tue sbb xnak dia sedih"

Aku yang baca komen nie pun turut rasa sedih..Ksian anak yang tak bersalah nie tau..Napela nak mainkan emosi dia sampai camtue..
Padahal kitaorang tak penah pun anggap atau bezakan dia sebab dia anak angkat..Aku sebagai mak sedara dia pun tak penah nak cakap or sebut pasal dia bukan anak mama papa dia la apa la sebab kitaorang memang sayang kat dia..

Tapi tak sangka orang luar plak yang suka sangat kecoh tau..mulot tue cam hape jer!! Sepatutnya sebagai seorang pendidik yang ada ilmu perlula alert cikit bab-bab sensitif nie..Dorang patutnya lagi faham perasaan anak-anak murid dorang kalau tahu pasal status dorang..

Aku kesal sangat, sedih pun ada..Tapi geram lagi banyakla toksah nak cakap..Karang kalu aku cakap yang bukan-bukan marah plak tapi kenala fikir balik sebelum buat..Sedara mara aku memang ramai yang jadi pendidik kalau kitorg nak buka satu sekolah pun da bole sebabnya lengkap sume matapelajaran sedara mara aku nie cikgu~

Sekarang yang buat aku pelik la kan memang sistem maklumat murid nie bole sume murid tahu eh pasal maklumat-maklumat penting dalam sistem nie?
Bukan salu maklumat macam nie sulit ke?

Ada sorang kakak sepupu aku cite dekat sekolah dia pun ada masalh camni..budak tue smpai trauma sebab dia kena ejek dengan kawan -kawan yang tahu dia anak angkat..Sampaikan budak tue kena kaunseling tau sebab trauma sangat-sangat..
Pelik la plak takkan cikgu memang bagi tahu sume maklumat murid dekat satu kelas kot???
Takkan cikgu da tak bole nak simpan rahsia ke? Nama pun cikgu..

Tetiba aku terbayang dekat nasib anak-anak yang dilahirkan tanpa ikatan nie..Alahai mesti seumur hidup dorang rasa sedih rasa tak berguna sangat-sangat sebab dilahirkan dalam keadaan yang tak baik..

Keciwa sangat dengan apa saje sistem yang ada dalam Malaysia nie sekarang..!!!!!!!!*


#buat adam, busu zura tak pernah pun anggap adam nie sedara angkat ke hapa..untuk kak long n abg syakur, sabar dan tabah yer hadapi sume nie..


peace

Tuesday, May 21, 2013

Bukti

Sekarang nie kalau nak sabit kesalahan memang kena BUKTI eh!!
Habis kalau bukti tue memang dah ada tapi sebab cuma orang yang dapat bukti tue tak dapat nak buktikan pun stil tak bole diambil kira eh?
Kejamla lau camtu..

Sampai mati pun mangsa akan terus terusan ditipu sebab BUKTI tak dapat dibuktikan..
Kejam..memang kejam!!!

Hidup perlu diteruskan sama ada bukti terbukti nyata or bukti tak dapat dinyata..
maklomla kalau bukti lebeh kepada naluri nie tak diterima pakai..

Tapi kalau dah  nama sehidup semati kalau naluri rasa kurang enak pasti ada sesuatu walaupun bukan yang berat tapi nyata tetap ada sesuatu..

Bukan ke orang yang menganiayai insan lemah nie akan dapat balasan? Tak kirala cepat atau lambat..
"What U Give, U Get Back"..kata-kata matsaleh!!

Takpelah orang yang teraniaya nie lambat laun akan terbela jugak nasibnya..
Kena pasrah redha..~
Cakap memang senang sebab bukan kena dekat diri sendiri!!

Dah nama pun manusia cuma bole cakap sajelah nak suruh buat apa lagi kan..
tipikal ayat, sabar eh redha eh kena kuat eh bla bla bla bla
Pada yang kena masalah tu asal la annoying sangat ayat ko,tapi pada yang mendengar ayat itu adalah ayat yang paling selamat untuk diberikan~

Nasib badan!!! Dulu masa cantik ditatang dipuja disanjung disayang bila terkuit sikit keluar yang buruk tak pasal hinaan cacian makian yang dapat..
Dunia..dunia..!!

Bersiap sediala selalu..Jangan terlalu berangan hidup nie dah amat bermakna sangat dengan si polan..Ko tetap takkan dapat selam sedalam yang bole hati si polan yang ko sanjung tinggi selama nie..

Beringatla..sediakan fizikal mental kalau tak pasti meroyan untuk jangka masa yang lama..

Kesian kan bila orang lain kemain hapy hidupnya,tapi kenapa dia saje yang tak dapat kehapyan yang orang lain dapat!!
Mungkin dah takdir kot..fikir sajelah yang baik,Allah tue nak menduga insannya..

Sekarang kalau nak setlekan masalah dengan cepat sila kemukan BUKTI eh!! setakat cakap kosong ikut naluri dipersilakan layan perasaan tue sampai mati..

BUKTI..BUKTI..BUKTI


Sumber Inspirasi Kah

Aku perasan bila jiwa aku kacau bilau aku akan mula mengarang sehari lebeh dari satu..
Tapi kalau hati aku bergumbira jangan harapla aku nak mengarang ke hape..Aku memang cukup rajin pegi melawat umah kawan-kawan aku nie tapi kekadang aku tak tinggal jejak pun sebab aku nie suka pikir negatif kekonon macam tuan umah tue heran sangat dengan aku lau tinggal jejak ke tak tinggal jejak!!~ sigh

Entry aku pagi tadi dah mula buat aku reda cikit..Sebab dah kol umah dan mak aku cakap yaya okla cikit tapi arini dia bangun awal sebab tak selesa dengan batuk..
Takper sayang nanti mama balik kita pergi jumpa atuk doc eh..(@__@)

Lega hati bila dengar suara dia ceria jer tadi..mesti anak mama taknak bagi mama isaukan.. [gud gurl]

Dia sumber aku sekarang nie..Tak kisahla sumber inspirasi ke, sumber kekuatan ke, sumber kewangan ke [cam tak kena jer] pusat sumber ke [eh!melampau]..Walau apa sekali pun perkataan sumber memang diala yang aku rujuk!~

Tapi yang paling best mestila dia akan anggap aku jugak sumber dia..yelah aku kan sumber penyumbang makanan minuman stok susu cap gantung, sumber kewangan untuk toys dia baju bajan dia aksesori gurlish dia..wah kemain eh anak!! banyak bebeno sumbernya~

Tak kisahla apapun janji dia adalah kekuatan dan kelemahan aku..Aku nie bukanla pandai sangat nak didik budak maklomla aku anak last mana ada adik yang aku nak didik dengan cara garang kan!![zalim betul]
Eh jangan plak orang ingat aku nak didik anak aku dengan cara pukul dera satu badan plak eh..
aku cuma akan pukul dia untuk mengajar saje..tempat untuk dipukul adalah dekat vontot[sebab ada pampers] dan tapak kaki saje..Tempat lain kenot okeh!!!!!.



Kaula Sumber Ilhamku


notakaki: kepala sudah mula weng-weng sebab selsema, idung mata gatal merenyam-renyam..sakit penghapus dosa-dosa kecil,alhamdulillah~

mama <3 font="" yaya="">

Hiba, Sayu, Pilu, Duka

Akhirnya rajin jugak aku mengarut balik dalam blog nie..Ikutkan hati nak diam terus sampai bila-bila!!

Emosi sekarang makin tidak stabil..Perasaan jadi tak menentu..
Bercampur aduk perasaan yang aku rasa sekarang..Marah, sedih, takut berlegar-legar dalam otak aku nie!!!
grrrr!! aku tak suka bila perasaan camnie datang..

arini 21hb Adelia Zahra genap umur setahun sebulan..
takde apa yang menggembirakan hati bila anak yang dikandung 9bulan membesar dengan sihat dan makin banyak akal..
Yaya, mama sayang sangat kat yaya..kalau mama selalu marah yaya bukan sebab mama tak sayang tapi kekadang mama geram terlepas dekat yaya.. [sobsob]



Dengan bermacam-macam kejadian yang berlaku sekeliling aku sekarang buat aku takut, risau..
Anak yang aku kandung 9bulan, yang aku belai, yang aku susukan dengan air susu aku, yang aku curahkan kasih sayang tak berbelah bahagi mula demam secara berperingkat buat aku fobia!~

Mula dengan selsema, lambat juga baiknya..Bila da baik muncul pulak yang lain, batuk..
Aduhai anak, maafkan mama andai awak sakit sebab pemakanan mama dan keadaan sekeliling kita..

Bila mama dah start keje, mama tak penah lupa rutin harian pagi-pagi menyusukan awak dan tukar pampers..
Tapi kekadang ada gak mama skip kalau dah betul-betul tak sempat..tapi mama tak ralat sebab mama akan pastikan akan buat salah satu kalau dah tak sempat sangat-sangat..

Pagi nie mama menangis..Mama benci dengan orang yang tak faham tugas dan perasaan seorang mama~
Sebabkan orang lain, mama tak sempat nak tukarkan pampers dan menyusukan yaya.. [sobsob]

Mama terpaksa tinggalkan tugas nie dekat tokma yaya..selalu lau yaya bangun masa mama nak pergi keje mesti yaya menangis nak ikut..
tapi arini yaya baik sangat..bila mama kiss yaya pastu trus yaya duduk dan baring dalam katil yaya diam-diam tanpa bersuara~ [nangis]

Mama risau kan kesihatan yaya..Malam tadi yaya asyik batuk sampai tido pun tak lena..
Buat mama isau lagi lepas menyusu subuh tadi yaya muntah cikit..Walau cikit mama tetap takut~
Camnila perasaan bila da jadi mak senang rapuh bila melibatkan hal ANAK!~

hati mama rasa tak tenteram keje arini..Banyak kali mama pesan dekat tokma kalau yaya terus batuk dan agak kerap or teruk mama akan terus balik..
Sampai sekarang hati masih lagi sayu..airmata bergenang sepanjang menaip..

Hiba, Sayu, Pilu, Duka, Geram, Marah, bercampur aduk dalam fikiran mama~

Ya Allah Ya Tuhanku, ko Maha Mendengar Lagi Maha Mengasihani..Lindungila anak aku, berikanla dia kesihatan yang baik..Aku tak kuat untuk terima ujian dan dugaan yang berat dariMu Ya Allah..


#yaya anak yang baik..mama dengan yaya dari dalam perot lagi dah melalui peristiwa yang menyedihkan..sebab tu mama tengok yaya kuat dari dulu hingga sekarang..maafkan mama kalau mama selalu marahkan yaya dan pukul tapak kaki yaya,bukan mama tak sayang tapi mama cuma nak mengajar yaya~


mama<3 p="" yaya="">

Thursday, May 9, 2013

Nak Jugak Citer Pasal PRU13...

Nak jugak khen aku citer pasal PRU13 yang baru jer lepas ahad lepas..~ Vangga okey sebab jadi salah seorang yang keluar mengundi~! barulah bole dikatakan orang Malaysia..[hewhewhew]

PRU13 da nak masuk seminggu berlalu tapi dalam facebook tetap tak habisla sesi tak puas hati sesi kutuk mengutuk..Sudah-sudahla tue korang nie buat dosa sesama korang jer tau,termasuk akula sebab aku yang baca bila da ada kat wall aku..

Kebenarannya biarlah satu hari nanti terbukti..Yang penting kita nie janganla sampai berbalah berpecah belah sesama Islam..Ingatla Islam tue tak ajar bergado sesama Islam caci mencaci!!!*

Aku nie walaupun parti lain tapi tetap jer ok berkawan dengan parti lain..Janganla sebab nie kita sesama kita bergaduh sampai berpecah belah,sampaikan ada yang bole unfriend bgai..Kemonla masing-masing da besar ada akal bole berfikit kowt!!

Okla benda da lepas,keputusan pun da ada..Kita kena terima dan yang penting kita sesama kita kena terus bersatu bukan berkutu..!!!


makaihh nie jari ke hape nie kemain gebus kembang semacam!!!sadap u!!

Nie bukti aku pergi mengundi tau..Mentang-mentangla aku pegi dah lambat pkul 4.30pm baru hegeh-hegeh kemain lagi orang yang tukang selet dakwat nie tau..5x sesi selet menyelet dakwat nie tau sampai aku terjerit gakla sebab tebal bebenor~

aku nie suka pegi mengundi lewat petang sebab orang da xda jadi tak payah bersusah payah nak berbaris panjang-panjang..
Nie kali ke2 aku mengundi..sonok tau mengundi nie seronok dia rasa macam nak raya gakla!! Eh tahla tak tahu nak explain cemana sendiri imagine la..huhu

kali pertama ngundi 2008..masa tue aku baru seminggu kawen [lega tak kena tarikh aku kawen]..
staf spr tue siap tanya aku "baru nikah ke nie?"..
yelah mana taknya inai pekat lagi kowt...Gelamer kak jemah time tue tau,sume kat citu pandang ai..[terasa diriku begitu berharga] [kehkehkeh]

kalau aku dapat anak cepat masa aku ngundi kali ke2 nie mesti anak aku da besar tau.. ;(
tapi tuelah ada hikmah sume yang berlaku,apapun aku bersyukur sebabnya untuk kali ke2 nie aku dapat gak pergi mengundi bawak anak..Motif ngundi ngn anak? blur................................

kak ton jr

See la my baby nie..kemain semangat tau nak ikut mama dia pergi mengundi..Walhal tido sebelum tue aku da fikir nak tinggalkan dia ngan papa dia jer sekali elok aku tengah siap-siap bole plak bangun~!

kehmain teruja lagi tau masa kat tempat mengundi tue..bila orang dok sorak-sorak dia pun sorak sama..siap angkat tangan bagai!!! 
Gambo nan hado sebabnya nie mama aku yang cerita balik time tue aku pergi mengundi..

Alhamdulillah selesai kewajipan aku untuk keluar mengundi..5taon akan datang baru jumpa lagi insyallah lau ada umo la khen!!!

Apapun keputusan harus terima dengan redho..Kepada yang menang dan berjanji untuk "Rakyat Didahulukan" silalah menepati segala janji yang telah diberikan yer..Ada masa 5taon untuk laksanakan!!!!!


Pada aku, Inikalilah adalah kali ke2 aku mengundi dan lain kalilah lagi 5taon aku akan mengundi lagi..


psstttt....yang aku perasan kan yang banyak bunyi dalam fb tue bukan pergi mengundi pown tapi dia punya bising macam pergi mengundi!!!!! APTB*

Tuesday, May 7, 2013

Update 1st Birthday Adelia Zahra

fuhhhhhhh habuk banyak gak nie padahal bukan lama sangat pun tak update..[ngee]

arini aku terlebeh xcited nak update blog sebab gambar-gambar masa besday yaya dah dapat dari OP ahad lepas~yabedabedu!!

entry kali nie banyak gambar, sebab malas nak taip panjang tue aku bubuh gambar banyak-banyak..okla kan,bukan ada orang nak baca sangat pun blog picisan aku nie..

ok bebeh,lets cekidout!!!!*




Dimulakan dengan gambar papa with anak..nie masa sebelum kenduri doa selamat ke dah doa selamat xperasan plak..muka sama ke?anak papa nie~



Nie my mom yang baju kuning tuedan yang dukung anak aku is my maklang,the best makcik in the world!!
Mekasih maklang sponsor kuih ku[betul ke ejaanya?] dengan kuih apa ntah satu lagi lupa nama!



nie pakngah dan makngah aku..dokek jer umahnya kat seri gombak jer pun~



Eh anak sapela nie??muka sedeh sangat..nie adalah muka mengantuk yer,tuelah bangun awal bila tiba majlis mulala nak cranky saje [babap karang]
comel tak rompers yaya tue?aku tempah dekat H&M Creative..design aku punyala..tangan tak kreatif mas nak bagi dsign kemain burok rupa design aku mujur akk H&M tue faham..huhu



Mama yaya sibuk sangat tak sempat nak siapkan yaya..nasib baikla mamy angkat yaya ada diala yang tolong siapkan anak angkat dia neh!~ tutu tue mamy dia la nie yang buatkan,lau harap mama yaya takut jadi tuttttttttttttttttttt..[kehkehkeh]



ala nape gambar nie da lari dari susunan..lantakla da puas adjust tak jadi gak,lau korang tak faham buat-buat faham jelah eh~hamboi mama yaya sibuk ke hulu ke hilir anak mama nie bercintan cintun eh..
alolo comei betul anak-anak aku nie tau..yang belakang tue Airell anak Ros Anis,bakal menantu aku nie..[hehehe] pengsan mummy Airell tau~



kehmain lagi anak dara nie tau..lau dengan mama kemain susah sungguh nak bergambo lau dengan uncle zul dia [OP} kehmain bagi posing yang cun melecun~ jeles mama nak!!!



tengokla apa dia buat dengan bear busuk dia tue??bear nie da banyak kali basuh pon tetapla bau macam nak fengsannn!!penah bagi bear lain masa nak basuh bear busuk nie langsung taknak tido,asikla merengek dok cari bear busuk dia nie gak~
Kalaula ilang tak tahu nak cari mana..sebab da puas cari kat Mothercare sume tak jumpa.lau ada sape jumpa tolong bagitahu eh!!!



kahkahkah!!! sampai juling mata aku paksa dia guna props nie..huhu nasib baik lalat tak masuk mulot tue nak oiii!~ [huhu]



ohhhhhh...anak dengan mama~mak aihh makin lebor muka mama nie,nak kurussssssss!!!!!!
tapi nie baru lepas melantak nasi lemak,bole ke kurusnya..................(@__@)



mamy angkat yaya pesan suruh OP amik gambar tutu nie sebelum yaya pakai..santek kan??? lau ada sape-sape nak tempah ke nak sewa tutu nie pun bole saje..Jangan malu-malu bagitahu eh..




Ni antara desert yang ada dekat meja candy buffet..taon nie candy buffet DIY saje,malas nak tempah bagai sebab masa aqiqah yaya da tempah sekali dengan chocolate fountain tapi sebab takde orang jaga asikla problem dengan coklat kerasla apalah..
jadi kali nie ala kadar saje..cupcake dengan apam polka dot nie mamy angkat yaya yang buat..sedappppp wooooo,terbaik!!!! lau sape-sape nak tempah bagitahu aku yer,nanti aku bagi no.contact..area lembah klang sajela yer!!



cake besday yaya..da kata tema Upin Ipin kan,harusla kek pun mesti ada Upin Ipin..kelass anak mama kek 2tier tue macam kek kawen kata kooo!!! lapis bawah kek rainbow,atas chocolate moist~
nie order dekat adik kawan ofis aku,adik dia memang chef wat kek2 nie bagai..



niela sudut candy bufet yaya..background belakang tue mama buat tapi tukang tampal hias sume mamy angkat yaya..patung Upin Ipin mama sanggup beli dekat Kedai Makan Upin Ipin Taman Melati, yang tergantung dekat belakang tue sticker beli dekat pasar malam..

Yang belon tue tempah dekat orang yang jual belon nie dekat pasar malam umah mak aku nie..so pagi-pagi sebelum majlis tue pegila amik dekat Setapak,sebiji rege RM7,aku beli dalam 20biji..



ni adalah sudut photobooth..tapi sebab ujan jadinya summe harus ditolak masuk ke dalam cikit..sudahnya da tak jadi sudut photobooth pun,sebab ujan kan!! Frame nie masa aqiqah yaya dapat free dari OP yang aku guna masa besday yaya nie..



Guestbook yaya nie kawan ofis aku yang buat..dia memang minat bab-bab nie,tapi sebab da ujan jadi da beralih ke dalam sudut photobooth nie jadi ramai tak perasan..[cedey]



nie sepupu sepapat aku..kat kl nie ramai sepupu aku jadinya bila mak aku wat majlis apa-apa dorang nie saje dah penoh umah..kiranya makcik yang tinggal kl mak aku jelah yang lain banyak kat Melaka~



seee..ni baru separuh yang sampai,lau lagi ramai yang da sampai tak muat umah,maklomla umah kecik jer!!



sepupu sepapat ngan anak-anak sedara~



kazen-kazen kesayangan aku..bigau-bigau sumenya!!!!Melaka-ian



family aku dengan abang sepupu dan jiran~ eh yaya tersepit kat hujung sana ngan tokma dia..



my makcik-makcik import from Melaka..kakak-kaka mama aku,maklong dengan maknah~



geng blogger group Fb Gojes Supermom&babies,Ros Anis dengan kawan dia..Anis sampai awal duduk lama tunggu kawan yang lain tapi sampai sudah tak sampai..hihi



my makcik's from Gombak batu 4..



Again..weols bergambar dekat candy table plak..anak masing-masing buat hal sendiri taknak pandang camera..



Geng ofis aku..Yang baju itam tuelah adik dia yang buat kek besday yaya..owh pandai kekanak nie sebab sume pandang camera!!!*



geng blogger gak..my kakak Mimy Hamid and Julia umi Q.I...tengokla bila anak-anak bertemu,sikit pun tak pandang camera yang tatap diva ofkosla mama2 nya..~
tak dapat borak lama dengan Julia umi Q.i sebab tengah bz sangat time tue..dengan kak mimy da biasa jumpa,da kata umah dekat kan!!!

tengok anak-anak nie,kemain lagi berbicara sesama dorang..rindu nak jumpa dorang lagi,nanti kita repeat jumpa eh..next gathering plssssssss..



Blogger ekin jamal, blogger kak mimy dengan blogger mama yaya..cehh poyo nak gak,padahal blog suam-suam jer~



nie kawan ofismate aku dengan asben..yang laki ofismate aku yang perempuan ofismate asben aku..aanak-anak kami yaya dengan fayyadh..beza umur 3minggu jer,lau ikut due date beza 3ari jer tapi sebab yaya lahir awal 2minggu yang fayyadh plak lahir lewat seminggu dari tarikh due datenya..



L.O.V.E.> my family potrait,kecik jer kluarga aku kan,tapi size orang tak kecik pown..[huhu]



owh nampak sungguh muka anak aku cam kepochi jer kan..memang kepochi pown!!!!
amacam kak ton,nangis tak nengok gambar nie???? yaya comei kan????kalah kak ton!!!!!



amboi kemain eh..menyengeh jer lau ngan uncle zul dia [OP]..dia macam da kenal sangat dengan OP nie tau..sebab tue dia bole bagi kerjasama yang terbaikkk!!!



cam biasalah susunan gambar tunggang terbalik..comeinyala anak-anak nie!!!baby anak kawan anis nie baru 6buln kot umonya tapi tengok badan dia perghhh mak aihh mantop..



nie gambar yang dapat free 11R..anak dengan papa sama jer tau susah senyum,menciiii~nampak mama jer yang sengeh syok sendiri..fedulikkkkk!!!



zahra vs zara..anak ekin jamal,blogger gak..dorang main sesama dorang baik jer tau..yaya tak malu amik gegula zara tapi wat macam gegula dia konon pastu nak bagi zara satu..comelssss



my biras..kakak ipar asben tapi sebaya aku umo 30..anak da 3 ok sebab kawen umo 20..yang kecik sebaya yaya beza sebulan jer anak biras aku bulan 3 yaya bulan 4..



tengok tue,posing manja camni plak..geram betul mama tau..bear busuk tak bole lepas okeh!!!!



Nie kakak sepupu aku dengan asbennya..yaya cukop suka dengan pokde dia nie,agaknya ase tilam vono kot lau dengan papa cam tilam pasar malam jer..kihkihkih

fuhhhhhhh penat menaip ok..bape kali benti nie ada jer yang panggil la,kol la~ cukopla gambar nie jer sebabnya lau nak upload sume melampau plak asenya ada dalam 400++ kowt..

So alhamdulillah lega majlis anak yang aku idamkan dah selesai..sebelum selesai tak lena tido ada jer yang tak cukopla apalah..

makanan utama alhamdulillah mencukupi..takde berlebihan pown,ramai puji nasi ayam sedap,tuan umah tak dapat ase pown..dapatla ase cikit jer,tapi memang sedap nanti nak order lagila~!!~

sumenya berjalan lancar seperti yang aku harapkan walaupun adalah cikit-cikit yang tercela macam khemah..tapi takpelah benda nak jadi bukan kita duga..

yang aku dengan family perasan dari start majlis aku kawen sampaila besday yaya mesti ujan..Ujan rahmat khen!!!!

Maafla pada kawan yang sesat cikna dengan leenda..hp aku plak tetiba wat perangai takda line petang tue sampaila ke malam..sekali ada line tengok ciknaa mesej dengan kol banyak kali,ampun yer cikna..

pada yang xdapat datang, aku faham..sebab masing-masing ada hal yang tak bole dielakkan..

Apapun aku happy sngat sebab impian aku nak buat majlis besday untuk yaya terlaksana..Insyallah lau ada rzeki lagi panjang umor taon depan kita jumpa lagi yer..

okla nak stop,pam susu jap..kepala da penin nie menaip panjang bebeno..Daaaaaaaaaaaaa

Blog Widget by LinkWithin