Thursday, June 6, 2013

Dikala Usia 1tahun 1bulan 2minggu

Hari Sabtu Lepas takde plan nak pegi mana-mana pown..Tapi bila tengokkan keadaan sikecik asikla merengek terus mak long yaya ajak pergi Festival City..
Mak long dia yang beria nak bagi dia main kat tempat permainan situ..

Sampaikan pun da petang sebab sikenit nie payah sangat nak tido bila tido da pukul 2+pm sekali bangun dekat pukul 5pm..Mandikan dia siapkan dia sume kua umah da pukul 6+pm..
Ingatkan bila da petang takdelah ramai sangat orang tapi lupa lak time tue kan cuti sekolah jadi ramaila umat..

Member nie da tak sabar-sabar nak main konon macam da handal sangatla kan!!
Aku bawak dia main dekat kidzoona..Tapi best lagi Kidzoona dekat AEON Setiawangsa sebab besar dan nampak bersih lagi..Dekat sini dahla kecik pastu kotor cikit dan agak mahal pulak aku rasa..

Kalau dulu pergi Kidzoona Setiawangsa bayaran sekali masuk da tetapkan RM10 kot {xhengat, tapi dekat Kidzoona Festival City cara bayaran dia 20minit pertama cas RM4..selepas tue adalah ikut masa dan harga..

Pelik gakla sebab tak sama macam Kidzoona Setiawangsa walhal satu company..huhu
Yaya main dekat citu adalah setengah jam jer tapi da kena RM9..belum lagi kira aku beli token kat luar dia nak naik kuda pusingla,sampan tenggelamla..[...]



Tapi apa ada hal kan kalau itu yang bole buatkan anak gembira..Tapi pada aku agak mahal dan tempat pun bukan best sangat..Dahla sempit,kecik,kotor pastu permainan pun tak berapa menarik tapi harga masyallah bole tahan..~

Yelah untuk anak aku yang umur baru setahun lebeh bukan pandai sangat main mainan yang macam tak sesuai untuk peringakat umurla..
Kiranya tak banyak choice la untuk budak yang berumur bawah 3tahun nak main dekat tempat2 camnie..


Anak aku nie memang dari lahir taksub dengan kete tau..Tak kisahla kete apapun tue yang papa dia sanggup belikan kete control dekat Chow Kit..Perasaan anak aku? Hurm
Teruja masa dekat kedai selagi tak beli..Bila da nampak kete tue masuk dalam kete papa dia dah mula wat eksen..Bila sampai umah terujala kejap sibuk sebab tengah nak cas dlu,lepas da cas terjerit-jerit panggil dia suruh naik muka saje jer siap bole menangis lagi beria taknak naik..Grrrrrrrrrr

Itulah Adelia Zahra..Suka beria kalau benda belum pasti dapat,bila da pasti dapat reaksi dia adalah biasa saje..Sib baik baru sorang bolela mama papa layan eh nak esok lau ada adik boh layan lau nak macam2..T__T

Tengok gambar nie geram plak aku..Pandai plak berdrama eh..Aku suruh dia kuar dari ctu sebab dia buat macam harta sendiri tapi tengokla gaya apa dia bagi..Seolah-olah tak rela nak berpisah!!


Aku suruh main permainan dekat citu tapi anak aku nie lebeh minat pada acara panjat memanjat..Mak-mak kat citu sume kagum nengok dia..
Mana taknya headband da beso kepala tapi asikla memanjat sana sini..Confuse dorang aku lagi confuse..


Suka buli mama tau yaya nie..Dahla nak naik sendiri mengada buat-buat tak geti pastu marah aku plak sebab  duduk jaoh dari dia..
Gelagat dia jer buat orang kat citu sume gelak..Pandai gak anak aku nie buat lawak [huhu]


Mak kau!!!! Sekali pandang aku ingatkan langsuir belakang yaya tue..Baru aku teringat ada 2orang budak gurl nie suka betul main dengan yaya..
Rajin layan ko..Anak aku nie main memang ganas cikit,main baling-baling bola saje jer dia baling kat muka budak2 gurl nie tapi tetapla kakak2 dia nie rajin melayan..
Anak aku nie aku tengok da macam pandai buli orang plak..Risau plak aku walhal aku tak penah ajar pun tau..Masa ngandung pun aku baik-baik saje tak penah buli orang..t__t


Gambar banyak aku amik masa dekat cini..Video dia berjalan pun ada,tapi kat ofis aku nie banyak yang nak diblock jadinya tak dapatla aku nak boh video dia dekat cini..

Ada gaya tak?Mentang-mentangla masa dia lahir aku kuakan dia ikut tingkap [c-ser] jadinya dia kua masuk kete pun ikut tingkap,sakit jer mata aku nengoknya!!!!*
Dah banyak kali ajar ikut pintu siap bukakn pintu luas-luas dengan takde rasa bersalah dia tutup balik pintu kete pastu terus tertonggeng2 masuk ikut tingkap..
Haihla anak ikut sukala jangan sampai besar sudah..pengsan mak tau!!!


Sekarang nie kalau ari cuti ke, petang-petang ke dah wajib bawak dia keluar..Da pandai nak main ko tapi ganas!~ Tapi yang aku tak tahan payah nak balik bila da bagi kluar..Meraung macam hape jer..huhu

Minggu nie da terfikir nak bawak pergi mana plak..Aku pun taknakla dia tak tahu dunia luar kalau asik terkurung jer..Taknak la ajar dok main hp jer tab ke nanti minda tak berkembang..@__@


Okla, byebye..daaaaa

6 comments:

Ros Anis Rusli said...

reaksi dpt kete cokit mang sama mcm airiell..airiell lepas beli letak je, skali dady die control, tdentap skit ms brek, dia pun sentap skali..melalak nk trn dr kete n xnk nek dh...smpai skg kete tu jd phiasan donia lg..huhu...

m@m@yAyA said...

Hurm mmg smla ngn menantu u nie..
Dia tersentap sb papa dia brek smp dia tdongak tue jd xmo naik da..

Hurm sehati sejiwa sungguh adelia ngn airell..huhu

With Julia said...

Gerammmm tgk baju yaya...mcm pelangi semua kaler ada...lawaaaaaaa sgt....mmg kidszoona gak best bersih pastu murah...byr RM10 satu hari leh main puas2 kt sna kan..weeeeeee ye betul tuh mama yaya, anak2 jgn terlalu didedahkan gan dunia ipadnya....dunia game yer...nanti x bercampur gan masyarakat pun susah kan kita...semoga anak2 kita semua seronok bermain bersama2 gan ibu dan ayah :)

Mrs.Farhana said...

haha..seronoknye dia..comel la yaya ni..geram tgk die pki headbands.

QD pun sama gak, ptg2 mula la die xduduk diam nk ajak kuar jalan..cerdik betul bdk2 zaman sekrg.

Nurhayati said...

dapat tmpat camni mmg sronokla anak2.. mak pun tumpang seronok gak.

hayati hashim said...

Jgn kata anak anak. Mak mak pun klu dpt lepak tmpt kesukaan x rasa nak balik..hihi

Blog Widget by LinkWithin