Tuesday, May 7, 2013

Update 1st Birthday Adelia Zahra

fuhhhhhhh habuk banyak gak nie padahal bukan lama sangat pun tak update..[ngee]

arini aku terlebeh xcited nak update blog sebab gambar-gambar masa besday yaya dah dapat dari OP ahad lepas~yabedabedu!!

entry kali nie banyak gambar, sebab malas nak taip panjang tue aku bubuh gambar banyak-banyak..okla kan,bukan ada orang nak baca sangat pun blog picisan aku nie..

ok bebeh,lets cekidout!!!!*




Dimulakan dengan gambar papa with anak..nie masa sebelum kenduri doa selamat ke dah doa selamat xperasan plak..muka sama ke?anak papa nie~



Nie my mom yang baju kuning tuedan yang dukung anak aku is my maklang,the best makcik in the world!!
Mekasih maklang sponsor kuih ku[betul ke ejaanya?] dengan kuih apa ntah satu lagi lupa nama!



nie pakngah dan makngah aku..dokek jer umahnya kat seri gombak jer pun~



Eh anak sapela nie??muka sedeh sangat..nie adalah muka mengantuk yer,tuelah bangun awal bila tiba majlis mulala nak cranky saje [babap karang]
comel tak rompers yaya tue?aku tempah dekat H&M Creative..design aku punyala..tangan tak kreatif mas nak bagi dsign kemain burok rupa design aku mujur akk H&M tue faham..huhu



Mama yaya sibuk sangat tak sempat nak siapkan yaya..nasib baikla mamy angkat yaya ada diala yang tolong siapkan anak angkat dia neh!~ tutu tue mamy dia la nie yang buatkan,lau harap mama yaya takut jadi tuttttttttttttttttttt..[kehkehkeh]



ala nape gambar nie da lari dari susunan..lantakla da puas adjust tak jadi gak,lau korang tak faham buat-buat faham jelah eh~hamboi mama yaya sibuk ke hulu ke hilir anak mama nie bercintan cintun eh..
alolo comei betul anak-anak aku nie tau..yang belakang tue Airell anak Ros Anis,bakal menantu aku nie..[hehehe] pengsan mummy Airell tau~



kehmain lagi anak dara nie tau..lau dengan mama kemain susah sungguh nak bergambo lau dengan uncle zul dia [OP} kehmain bagi posing yang cun melecun~ jeles mama nak!!!



tengokla apa dia buat dengan bear busuk dia tue??bear nie da banyak kali basuh pon tetapla bau macam nak fengsannn!!penah bagi bear lain masa nak basuh bear busuk nie langsung taknak tido,asikla merengek dok cari bear busuk dia nie gak~
Kalaula ilang tak tahu nak cari mana..sebab da puas cari kat Mothercare sume tak jumpa.lau ada sape jumpa tolong bagitahu eh!!!



kahkahkah!!! sampai juling mata aku paksa dia guna props nie..huhu nasib baik lalat tak masuk mulot tue nak oiii!~ [huhu]



ohhhhhh...anak dengan mama~mak aihh makin lebor muka mama nie,nak kurussssssss!!!!!!
tapi nie baru lepas melantak nasi lemak,bole ke kurusnya..................(@__@)



mamy angkat yaya pesan suruh OP amik gambar tutu nie sebelum yaya pakai..santek kan??? lau ada sape-sape nak tempah ke nak sewa tutu nie pun bole saje..Jangan malu-malu bagitahu eh..




Ni antara desert yang ada dekat meja candy buffet..taon nie candy buffet DIY saje,malas nak tempah bagai sebab masa aqiqah yaya da tempah sekali dengan chocolate fountain tapi sebab takde orang jaga asikla problem dengan coklat kerasla apalah..
jadi kali nie ala kadar saje..cupcake dengan apam polka dot nie mamy angkat yaya yang buat..sedappppp wooooo,terbaik!!!! lau sape-sape nak tempah bagitahu aku yer,nanti aku bagi no.contact..area lembah klang sajela yer!!



cake besday yaya..da kata tema Upin Ipin kan,harusla kek pun mesti ada Upin Ipin..kelass anak mama kek 2tier tue macam kek kawen kata kooo!!! lapis bawah kek rainbow,atas chocolate moist~
nie order dekat adik kawan ofis aku,adik dia memang chef wat kek2 nie bagai..



niela sudut candy bufet yaya..background belakang tue mama buat tapi tukang tampal hias sume mamy angkat yaya..patung Upin Ipin mama sanggup beli dekat Kedai Makan Upin Ipin Taman Melati, yang tergantung dekat belakang tue sticker beli dekat pasar malam..

Yang belon tue tempah dekat orang yang jual belon nie dekat pasar malam umah mak aku nie..so pagi-pagi sebelum majlis tue pegila amik dekat Setapak,sebiji rege RM7,aku beli dalam 20biji..



ni adalah sudut photobooth..tapi sebab ujan jadinya summe harus ditolak masuk ke dalam cikit..sudahnya da tak jadi sudut photobooth pun,sebab ujan kan!! Frame nie masa aqiqah yaya dapat free dari OP yang aku guna masa besday yaya nie..



Guestbook yaya nie kawan ofis aku yang buat..dia memang minat bab-bab nie,tapi sebab da ujan jadi da beralih ke dalam sudut photobooth nie jadi ramai tak perasan..[cedey]



nie sepupu sepapat aku..kat kl nie ramai sepupu aku jadinya bila mak aku wat majlis apa-apa dorang nie saje dah penoh umah..kiranya makcik yang tinggal kl mak aku jelah yang lain banyak kat Melaka~



seee..ni baru separuh yang sampai,lau lagi ramai yang da sampai tak muat umah,maklomla umah kecik jer!!



sepupu sepapat ngan anak-anak sedara~



kazen-kazen kesayangan aku..bigau-bigau sumenya!!!!Melaka-ian



family aku dengan abang sepupu dan jiran~ eh yaya tersepit kat hujung sana ngan tokma dia..



my makcik-makcik import from Melaka..kakak-kaka mama aku,maklong dengan maknah~



geng blogger group Fb Gojes Supermom&babies,Ros Anis dengan kawan dia..Anis sampai awal duduk lama tunggu kawan yang lain tapi sampai sudah tak sampai..hihi



my makcik's from Gombak batu 4..



Again..weols bergambar dekat candy table plak..anak masing-masing buat hal sendiri taknak pandang camera..



Geng ofis aku..Yang baju itam tuelah adik dia yang buat kek besday yaya..owh pandai kekanak nie sebab sume pandang camera!!!*



geng blogger gak..my kakak Mimy Hamid and Julia umi Q.I...tengokla bila anak-anak bertemu,sikit pun tak pandang camera yang tatap diva ofkosla mama2 nya..~
tak dapat borak lama dengan Julia umi Q.i sebab tengah bz sangat time tue..dengan kak mimy da biasa jumpa,da kata umah dekat kan!!!

tengok anak-anak nie,kemain lagi berbicara sesama dorang..rindu nak jumpa dorang lagi,nanti kita repeat jumpa eh..next gathering plssssssss..



Blogger ekin jamal, blogger kak mimy dengan blogger mama yaya..cehh poyo nak gak,padahal blog suam-suam jer~



nie kawan ofismate aku dengan asben..yang laki ofismate aku yang perempuan ofismate asben aku..aanak-anak kami yaya dengan fayyadh..beza umur 3minggu jer,lau ikut due date beza 3ari jer tapi sebab yaya lahir awal 2minggu yang fayyadh plak lahir lewat seminggu dari tarikh due datenya..



L.O.V.E.> my family potrait,kecik jer kluarga aku kan,tapi size orang tak kecik pown..[huhu]



owh nampak sungguh muka anak aku cam kepochi jer kan..memang kepochi pown!!!!
amacam kak ton,nangis tak nengok gambar nie???? yaya comei kan????kalah kak ton!!!!!



amboi kemain eh..menyengeh jer lau ngan uncle zul dia [OP]..dia macam da kenal sangat dengan OP nie tau..sebab tue dia bole bagi kerjasama yang terbaikkk!!!



cam biasalah susunan gambar tunggang terbalik..comeinyala anak-anak nie!!!baby anak kawan anis nie baru 6buln kot umonya tapi tengok badan dia perghhh mak aihh mantop..



nie gambar yang dapat free 11R..anak dengan papa sama jer tau susah senyum,menciiii~nampak mama jer yang sengeh syok sendiri..fedulikkkkk!!!



zahra vs zara..anak ekin jamal,blogger gak..dorang main sesama dorang baik jer tau..yaya tak malu amik gegula zara tapi wat macam gegula dia konon pastu nak bagi zara satu..comelssss



my biras..kakak ipar asben tapi sebaya aku umo 30..anak da 3 ok sebab kawen umo 20..yang kecik sebaya yaya beza sebulan jer anak biras aku bulan 3 yaya bulan 4..



tengok tue,posing manja camni plak..geram betul mama tau..bear busuk tak bole lepas okeh!!!!



Nie kakak sepupu aku dengan asbennya..yaya cukop suka dengan pokde dia nie,agaknya ase tilam vono kot lau dengan papa cam tilam pasar malam jer..kihkihkih

fuhhhhhhh penat menaip ok..bape kali benti nie ada jer yang panggil la,kol la~ cukopla gambar nie jer sebabnya lau nak upload sume melampau plak asenya ada dalam 400++ kowt..

So alhamdulillah lega majlis anak yang aku idamkan dah selesai..sebelum selesai tak lena tido ada jer yang tak cukopla apalah..

makanan utama alhamdulillah mencukupi..takde berlebihan pown,ramai puji nasi ayam sedap,tuan umah tak dapat ase pown..dapatla ase cikit jer,tapi memang sedap nanti nak order lagila~!!~

sumenya berjalan lancar seperti yang aku harapkan walaupun adalah cikit-cikit yang tercela macam khemah..tapi takpelah benda nak jadi bukan kita duga..

yang aku dengan family perasan dari start majlis aku kawen sampaila besday yaya mesti ujan..Ujan rahmat khen!!!!

Maafla pada kawan yang sesat cikna dengan leenda..hp aku plak tetiba wat perangai takda line petang tue sampaila ke malam..sekali ada line tengok ciknaa mesej dengan kol banyak kali,ampun yer cikna..

pada yang xdapat datang, aku faham..sebab masing-masing ada hal yang tak bole dielakkan..

Apapun aku happy sngat sebab impian aku nak buat majlis besday untuk yaya terlaksana..Insyallah lau ada rzeki lagi panjang umor taon depan kita jumpa lagi yer..

okla nak stop,pam susu jap..kepala da penin nie menaip panjang bebeno..Daaaaaaaaaaaaa

18 comments:

as ♥ Leenda said...

ehemmm..tersedak pulak..
eh, batu 4 kat belah mana..asben org batu 4..hihi..
tetibe..

With Julia said...

Seronokkk betui pi besday party yaya...lagi syok tgk aksi gambar anak2 bertiga2 gan kak mimy heheh...masing2 dok tgk kamera...anak2 dok sembang gan bahasa masing2 hehehhe...nanti kita jumpa lagi eh mama yaya...

p/s Hope yaya suka hadiah dari Q.i ye...dah main ke belum Q.i kasik? hehhe

CikNaa said...

bestnye kalo ciknaa & afiq ada dlm gambar ni.. huhu..

Mama Damia said...

meriahnya besday yaya..sory yaya tk dtg aritu

m@m@yAyA said...

Eh leenda jgnla tsedak g mnum air cpt..hihi

Gombak bt.4 sungai merali..xsgka sekg eh..;)

m@m@yAyA said...

Seronok kan bla dpt bkumpul pehtu tgk gelagat ank2..
Macam2 ragam ada..hihi

Ok next gathering plak yer da lm xjmp ni mommies ngn babies..

m@m@yAyA said...

Kan cikna..

Xpelh xda rzki jmp besday yaya kita da jmp lps beaday yaya kn! Hihi

m@m@yAyA said...

Xper kak sb ada hal kan xleh elak..

JayFarhana said...

Salam, hi just nk reply ur comment regarding baby wilda, entah kenapa xleh taip komen kat my blog. fyi her mother took all the jabs including yg optional (pneumacocal/pneumonia) n wilda got pneumonia sebulan lepas kena jab..........that's the irony of vaccination..

JayFarhana said...

Sory terpaksa reply katsini jugak, I'm using my fon utk online, bile view my blog guna fon, ruang komen tu tak keluar. I don't know much about arwah wilda, ape yg I share pun bdasarkan ape yg maknye share di fb, dan info yg I tulis tu bdasarkan ape yg diceritakan oleh mak wilda sendiri mase kami visit wilda di ppum..for me smua kuasa Allah, but if u suggest to protect our kids dgn vaccine saja, I don't agree that much bcoz kbanyakan baby yg kena sesuatu penyakit atau virus tu sbenanye dh di-protect oleh vaksin tu tp yg hairannya kena jugak, ada yg membawa maut, wallahualam, u have to read more about vaccination, really. Rotavirus pun maknye ambik, dan last punca kematian wilda ialah sebab rotavirus. -kandungan rotavirus nye vaksin wallahualam yg sy tahu dari pharmacist dan pembuat vaksin sendiri, it contains enzim b*bi.jakim tak menafikannya. I suggest u do more readings, sbb mcm2 injection yg doc suggest actually cause adverse effect yg teruk. I'm not a pro vaccine nor I'm not an anti vaccine, cuma info2 ni smua I baru dpt from an immunologist (who MAKES the vaccine) penyakit pneumonia sbenanye asal dari negara 4musim, tapi anehnya knp bole wujud di asia skang..sy bukan expert psl ni just nak cadang supaya u byk membaca je..insyallah akan ketemu jawapan..same2 kite doa anak2 kita dijauhkan dari penyakit n virus, sama2 kite praktik sunnah rasulullah, insyallah anak kite sihat. :)

JayFarhana said...

Sama2, tu lah sbb I pun tgh tggu hari je ni, I've been doing research about vaccine dari awal mengandung lg. Bila nak meninggal tu ye lah demam pun tuhan leh ambik nyawa kalau dia nak. Mmg serba salah skit bab vaksin ni,I pun ambik masa yg sgt lama utk convince diri.. tapi kalau baca smua sunnah dan cara perubatan Rasulullah, sbenanye dah cukup nak protect anak dari penyakit, kite kena yakin je. Rasul pun dah kata smua sunnah dia insyallah dpt elak segala penyakit kecuali MATI. I byk dpt info dari group ni Our Healthy Unvaccinated Babies kat fb. Search for it, klik join. Sgt perlu utk new parents. I lagi tekejut bila tahu org yg buat vaksin xpenah vaksin pun anak2 diorg sbb diorg tahu ingredientnya. Bukan saja halal+haram menjadi persoalan, but harmful heavy metal element like mercury mmg ada dlm vaksin can damage our kids'brain. If vaksin tak dijaga dgn elok, vaksin tu bole rosak dan pharmacist kata, sometimes kat hosp2 diorg takjaga betul2, jd mcm mana kite nak tahu that vaccine was taken good care or not kan..mcm nasib2 je...nnt u baca kat group tu k.. Wishing u luck juga dlm dunia parenting :) same2 kite belajar n timba ilmu :)

Deqla Manjew said...

bestnye... comel anak ko.. nama anak pun sedap... sape pilih nama tu?

SweetLikeWhat said...

ala sedih tak dapat join..terbaek party yaya ni..anis cadang pun nak DIY jer..lagi puas hati kan kak..akak amik tempahan tutu tu ke??

missayu said...

mana nak dapat tutu dress tu???bulan depan nak buat birthday my baby

m@m@yAyA said...

Yg ni diy jer..lau bli online pn ada tp mhl la, diy kos xsmp rm50..

m@m@yAyA said...

Xpelh anis jao lau dkt leh join..best kn diy even xdalh kreatif mn pown..huhu

Anis nak ke tutu nie? Bole jer lau nak tempah nak diy pn okey akk tgk youtube jer..

m@m@yAyA said...

Hihi tq..

Nm nie akula yg pilih da warning asben aku awl2 nm bia aku plh kmdian nti dia plak tp lau nm dia plh aku jgkla yg plh nti..huhu

♥ ROS ♥ said...

Bestnyer mommy gojes dtg... Teringginn nak party jgak..kikiki

Blog Widget by LinkWithin