Thursday, May 9, 2013

Nak Jugak Citer Pasal PRU13...

Nak jugak khen aku citer pasal PRU13 yang baru jer lepas ahad lepas..~ Vangga okey sebab jadi salah seorang yang keluar mengundi~! barulah bole dikatakan orang Malaysia..[hewhewhew]

PRU13 da nak masuk seminggu berlalu tapi dalam facebook tetap tak habisla sesi tak puas hati sesi kutuk mengutuk..Sudah-sudahla tue korang nie buat dosa sesama korang jer tau,termasuk akula sebab aku yang baca bila da ada kat wall aku..

Kebenarannya biarlah satu hari nanti terbukti..Yang penting kita nie janganla sampai berbalah berpecah belah sesama Islam..Ingatla Islam tue tak ajar bergado sesama Islam caci mencaci!!!*

Aku nie walaupun parti lain tapi tetap jer ok berkawan dengan parti lain..Janganla sebab nie kita sesama kita bergaduh sampai berpecah belah,sampaikan ada yang bole unfriend bgai..Kemonla masing-masing da besar ada akal bole berfikit kowt!!

Okla benda da lepas,keputusan pun da ada..Kita kena terima dan yang penting kita sesama kita kena terus bersatu bukan berkutu..!!!


makaihh nie jari ke hape nie kemain gebus kembang semacam!!!sadap u!!

Nie bukti aku pergi mengundi tau..Mentang-mentangla aku pegi dah lambat pkul 4.30pm baru hegeh-hegeh kemain lagi orang yang tukang selet dakwat nie tau..5x sesi selet menyelet dakwat nie tau sampai aku terjerit gakla sebab tebal bebenor~

aku nie suka pegi mengundi lewat petang sebab orang da xda jadi tak payah bersusah payah nak berbaris panjang-panjang..
Nie kali ke2 aku mengundi..sonok tau mengundi nie seronok dia rasa macam nak raya gakla!! Eh tahla tak tahu nak explain cemana sendiri imagine la..huhu

kali pertama ngundi 2008..masa tue aku baru seminggu kawen [lega tak kena tarikh aku kawen]..
staf spr tue siap tanya aku "baru nikah ke nie?"..
yelah mana taknya inai pekat lagi kowt...Gelamer kak jemah time tue tau,sume kat citu pandang ai..[terasa diriku begitu berharga] [kehkehkeh]

kalau aku dapat anak cepat masa aku ngundi kali ke2 nie mesti anak aku da besar tau.. ;(
tapi tuelah ada hikmah sume yang berlaku,apapun aku bersyukur sebabnya untuk kali ke2 nie aku dapat gak pergi mengundi bawak anak..Motif ngundi ngn anak? blur................................

kak ton jr

See la my baby nie..kemain semangat tau nak ikut mama dia pergi mengundi..Walhal tido sebelum tue aku da fikir nak tinggalkan dia ngan papa dia jer sekali elok aku tengah siap-siap bole plak bangun~!

kehmain teruja lagi tau masa kat tempat mengundi tue..bila orang dok sorak-sorak dia pun sorak sama..siap angkat tangan bagai!!! 
Gambo nan hado sebabnya nie mama aku yang cerita balik time tue aku pergi mengundi..

Alhamdulillah selesai kewajipan aku untuk keluar mengundi..5taon akan datang baru jumpa lagi insyallah lau ada umo la khen!!!

Apapun keputusan harus terima dengan redho..Kepada yang menang dan berjanji untuk "Rakyat Didahulukan" silalah menepati segala janji yang telah diberikan yer..Ada masa 5taon untuk laksanakan!!!!!


Pada aku, Inikalilah adalah kali ke2 aku mengundi dan lain kalilah lagi 5taon aku akan mengundi lagi..


psstttt....yang aku perasan kan yang banyak bunyi dalam fb tue bukan pergi mengundi pown tapi dia punya bising macam pergi mengundi!!!!! APTB*

7 comments:

Gieyana said...

Dh nyampah Kak G nk buka fb gak..sabar ja..gitulah jdnya bila emosi mengatasi segalanya n tidak bersangka baik pd apa yg Allah aturkn..:)

m@m@yAyA said...

Tuelh psl kan kak, emosi xhbs2 dr mood ok lgsg jd nyampah..
Xpsl2 kita pn dpt dosa sb bc kat wall kita..haish

Teena Tna said...

Saya x dpt nk mgundi pun, x ckup umur lg..
Btw, nice to see your blog, i'm just started in blogging, please visit mine too :)

insanbiasabiasa.blogspot.com

Mimy Hamid said...

sudah tutup buku mengundi pening aku baca fb...muak...tunggu la 5 tahun lagi...

~Lieza~ said...

comel sgt la Yaya tue ngn headband dia...hehe

With Julia said...

Bagus lah mama yaya pi mengundi....yeyyyy kali kedua kan? Sama lah gan Umi Qi...yaya ada kereta control besar eh...lawooooo lah yaya pakai munga tecik kt kepala hehhehe omeyyyyy

SweetLikeWhat said...

lawanya kereta yaya...merah gitewww

Blog Widget by LinkWithin