Tuesday, May 21, 2013

Hiba, Sayu, Pilu, Duka

Akhirnya rajin jugak aku mengarut balik dalam blog nie..Ikutkan hati nak diam terus sampai bila-bila!!

Emosi sekarang makin tidak stabil..Perasaan jadi tak menentu..
Bercampur aduk perasaan yang aku rasa sekarang..Marah, sedih, takut berlegar-legar dalam otak aku nie!!!
grrrr!! aku tak suka bila perasaan camnie datang..

arini 21hb Adelia Zahra genap umur setahun sebulan..
takde apa yang menggembirakan hati bila anak yang dikandung 9bulan membesar dengan sihat dan makin banyak akal..
Yaya, mama sayang sangat kat yaya..kalau mama selalu marah yaya bukan sebab mama tak sayang tapi kekadang mama geram terlepas dekat yaya.. [sobsob]



Dengan bermacam-macam kejadian yang berlaku sekeliling aku sekarang buat aku takut, risau..
Anak yang aku kandung 9bulan, yang aku belai, yang aku susukan dengan air susu aku, yang aku curahkan kasih sayang tak berbelah bahagi mula demam secara berperingkat buat aku fobia!~

Mula dengan selsema, lambat juga baiknya..Bila da baik muncul pulak yang lain, batuk..
Aduhai anak, maafkan mama andai awak sakit sebab pemakanan mama dan keadaan sekeliling kita..

Bila mama dah start keje, mama tak penah lupa rutin harian pagi-pagi menyusukan awak dan tukar pampers..
Tapi kekadang ada gak mama skip kalau dah betul-betul tak sempat..tapi mama tak ralat sebab mama akan pastikan akan buat salah satu kalau dah tak sempat sangat-sangat..

Pagi nie mama menangis..Mama benci dengan orang yang tak faham tugas dan perasaan seorang mama~
Sebabkan orang lain, mama tak sempat nak tukarkan pampers dan menyusukan yaya.. [sobsob]

Mama terpaksa tinggalkan tugas nie dekat tokma yaya..selalu lau yaya bangun masa mama nak pergi keje mesti yaya menangis nak ikut..
tapi arini yaya baik sangat..bila mama kiss yaya pastu trus yaya duduk dan baring dalam katil yaya diam-diam tanpa bersuara~ [nangis]

Mama risau kan kesihatan yaya..Malam tadi yaya asyik batuk sampai tido pun tak lena..
Buat mama isau lagi lepas menyusu subuh tadi yaya muntah cikit..Walau cikit mama tetap takut~
Camnila perasaan bila da jadi mak senang rapuh bila melibatkan hal ANAK!~

hati mama rasa tak tenteram keje arini..Banyak kali mama pesan dekat tokma kalau yaya terus batuk dan agak kerap or teruk mama akan terus balik..
Sampai sekarang hati masih lagi sayu..airmata bergenang sepanjang menaip..

Hiba, Sayu, Pilu, Duka, Geram, Marah, bercampur aduk dalam fikiran mama~

Ya Allah Ya Tuhanku, ko Maha Mendengar Lagi Maha Mengasihani..Lindungila anak aku, berikanla dia kesihatan yang baik..Aku tak kuat untuk terima ujian dan dugaan yang berat dariMu Ya Allah..


#yaya anak yang baik..mama dengan yaya dari dalam perot lagi dah melalui peristiwa yang menyedihkan..sebab tu mama tengok yaya kuat dari dulu hingga sekarang..maafkan mama kalau mama selalu marahkan yaya dan pukul tapak kaki yaya,bukan mama tak sayang tapi mama cuma nak mengajar yaya~


mama<3 p="" yaya="">

15 comments:

Mimy Hamid said...

yaya demam ke....sedih la baca zura merintih gini...kalau rasa tak sedap hati balik amik el la zura...keep call yaya eh

e k i n ♥ y u s r i said...

yaya x sehat ke? sedih plkak bce...

SweetLikeWhat said...

cepat sembuh ye yaya..mama risau tuh..akak jangan risau ye..takde pape tuh..yaya demam nak besar jer..

m@m@yAyA said...

Dia xdemam kak tp xthula kot akn demam sb bdn da mla ase pns, batuk plak sblm ni selsema..
Isau sgt tmbh plak dhla pg ni kna kua awl g keje xsmpt wat pape tuk dia tu hati makin jd xkeruan jer..

m@m@yAyA said...

Nthla sejak msuk setaon ni lps selsema btuk plak..
Skrg kn cuaca pns tp isau gakla bla mcm2 kes yg jd sekeliling buat isau..:(

m@m@yAyA said...

Nthla anez akk ase xsdp ati plak skrg..
Dhla yaya xamik ag pneumococal tu sb dr slsema pastu batuk plak..
Isau lau amik gak nti dmm dia zleh nk than sume tue..

erin said...

xde apa2 la zura, i'allah, klu x baik jgak nanti bwk g klinik ye. aish dulu pun selalu mcm tu, start selesema, lps tu batuk, kahak, akhir sekali demam, baik demam lpas seminggu selesema, lpt tu dtg batuk kahak n demam, berulang-ulang, susah hati kita ni, risaukan dia.

m@m@yAyA said...

Tuelh hrp xda papela rin..
Biasalh bla da jd mak2 ni isau sebedang lom cmpur trauma la fobia la..
Ase nak blk skrg jer ngadap depan dia pastu bg jer dia nk watpe nk sepahkan toys ke nak nangis mcm kna dera ke..mama dia nk bljr redho akrh

Riana said...

mama yaya kena kuat!..moga yaya cepat sihat..!..kl risau sgt amik el ye zura..mmg gitulah perasaan bila anak sakit..fikir positif2 supaya supaya aura positif ada dlm minda..insyaAllah dipermudahkan..

Wawa Yusoff said...

yaya tak sehat eh? balik la kalau tak sedap hati. pedulikan lah org lain tu. yg penting anak.

m@m@yAyA said...

Tuelh mmg kna kuat tp xthu nape sebak sgt plak arini..
Mula ase down jer..huhu

Ok positif positif..tq riana

m@m@yAyA said...

Tankz wawa..
Memang nak el lau keadaan xbaik gak, wat ms skrg msh trkwal lg tp biasala mak2 ni cpt sgt emosi

With Julia said...

Ya Allah...sedih baca kisah yaya dan mama...betul tuh mama yaya...kalo anak x sihat nk kerja pun x semangat...hati 10000000% ingat kt anak..rasa nk balik je umah tgk anak...ya Allah sembuhkanlah baby yaya...gembirakanlah hati mama yaya....aminnnnnn

Juliet said...

Sian yaya.. Dah bwk rujuk paed ke? Hopefully yaya okey. My pray for her.. Insya'allah.

Mmg sedih tgk anak sakit. Perasaan bersalah tu always pada diri kita. Last time my dotter terkena rashes sbb lambat tuka diapers, menangis2 dia sbb dh merah. Err.. masa tu mommy dia pn dah meleleh air mata :')

AzieFirdaus Kamarudin said...

bff..kuat semangat k...aku doakan yg terbaik utk yaya..mama na mo nangis2 ekk..huhu

Blog Widget by LinkWithin