Thursday, May 30, 2013

Cerita ceriti Sekali Harung

Berpinar kepala datang keje arini setelah 3ari cuti tanpa rela..Nasib baikla keje takde sepanjang aku cuti bukan apa rasa bersalah kalau cuti tanpa rela pastu keje plak berlambak orang pulak kena amik alih keje aduh hai kesian kat orang~

Aku tetiba kena cuti sebab ada hal kecemasan,yang itu cite lain entry eh..Nie nak cite pasal cuti 3ari..Ala bukan pegi mana powng duduk uma makan tido pastu kua pegi soping complex sajo..
Tapi saje nak buat ingatan dalam blog nanti kalau aku borink aku baca blog sendiri dengan muka jelik..
Erk apakah!!*

Hari Jumaat takde pergi mana pown cuma yang kuar mama ayah ngan kakak aku pergi area KL dan setel hal bank..papa yaya plak pergi bengkel nak siapkan kete kesayangan dia tue..huhu

Mama dengan anak adalah duduk diumah sajo bergurau senda bergelak ketawa dan bergaduh!~.Yang akhir sekali adalah wajib sekarang ..huhu


Mencabar emosi ok bila tinggal berdua dengan anak kalau ko tengah banyak keje nak buat..Aku masa ari Jumaat tue tinggal berdua dengan dia bergado sesaja..Bila dia nangis aku pun nangis sama sebab dia taknak langsung dengar cakap aku..huhu

Dahla sekarang memang susah nak tido siang kalau tido pun sekejap jer jadi bila dia tak tido aku memang tak bole sangat nak buat keje yang mencabar sebabnya dia akan berkepit saje dekat celah kaki aku..
Sekarang dia memang da kemaruk nak belajar jalan, tapi tuelah bukan bole tengok orang berdiri dan2 tue dia lembik kaki terus berpaut dekat kaki ko dah macam dalam cite "Hantu Kak Limah"..

Sekarang kalau aku nak masak ke nak basuh baju ke mandi ke kena tunggu dia tido..Kalau tak tido bukan nak sangat duduk dalam baby chair dia..duduk adalah dalam 5minit kot pastu sibuk panjat nak terjun ke bawah..Seriau mak dia wei!!~

Aku kenala umpan macam-macam nak bagi dia duduk dalam baby chair tue lama ckit tapi salu tak berjayala..Jenuh hoi nak masak kalau dia berkepit dekat kaki aku,apapun tak bole..


yaya sekarang da pandai demand tau lau nak makan..agaknya da borink makan nasi jer mama aku suruh masak pasta..sebab aku perasan kalau pasta dia makan banyak..Jadinya ari Jumaat tue aku masakla pasta tuk dia..Walaupun pasta saje tapi masak dekat 2jam mana taknya sekejap-sekejap aku kena benti pergi dekat dia sebab menangis macam dera..Aku bagi barang nie dia campak,aku bagi barang lain dia campak gak..Sudahnya aku pekak kan aje telinga,lantakla nak oii!!!*

Aritu aku rajin lepas masak pasta aku buatkan sekali puding roti tuk yaya..Tapi gambar nan hado sebabnya kurang jadi..Walhal aku da ikut sejibi-sejibi resipi Kak Mimy..
Agaknya mungkin sebab masa kukus tue lama sangat kowt tu jadi keras!!!~


Maghrib baru papa yaya balik dari bengkel..Dapat ole-ole dari mama long ngan papa long yaya..
Dorang baru balik dari Vietnam jadinya adalah ole-ole dari sana..

Mama is suka sebab kain ela bole buat baju utk sebelum raya..Baju keje da tak banyak sebab yang lama tak muat..sedeh kenangkan nasib badan!~huhu

Puprle itu adalah baju untuk yaya..faveret kaler mama long diala..Okla tue bole buat raya!!
Sekarang da start beli baju-baju raya untuk yaya..Nak beli sekali harung tak daya mama nyer..

mujur sekarang sana sini sale..botak kepala!!

okla nie entry lite-lite sajo..penat nak menaip,bape kali dok save saje..huhu

daaaa....babai

15 comments:

♥ ROS ♥ said...

Bila tdo kita rindu dia xtdo kan..xtdo nak suh dia tdo..hahahha

Mr n Mrs Zaidi said...

budak2 nak membesar mmg mencabarkan...huhuuhu

m@m@yAyA said...

Haah bla dia tdo sibuk dok xckp rdu2..skli dia bgun lps sejam msti kta pksa tdo..huhu

m@m@yAyA said...

Mmg mncabar tp tuelh yg seronok kn!!*

Mimy Hamid said...

nak resepi pasta..look sedap

With Julia said...

woooo yaya suka western sekarang...besttt yee bila anak pandai mkn mcm2...Qi cpt sikit besar....hahhaha...bju ole2 yaya lawaaaaaaaaa...purpleeeeeeee...umi Qi mmg suka purple taw...mmuahhh

SweetLikeWhat said...

hahaha..lawak akak ni..sampai hantu kak limah pun terlibat..ekekekeke..yaya dah big gurl..mestila dah pandai nak tolong2 mama die..hihihihihi

CikNaa said...

yaya dah besar..sbb tu demand sikit.. huhu.. part susah nk tido tu same je anak kite.. ciknaa stress tau skrg ni, nk tidokan dia kene gaduh dulu.. haiyaaa!

AzieFirdaus Kamarudin said...

mama yaya kalo da membebel..hahah

m@m@yAyA said...

Ala kak sng jer malu tau sifu mntk resipi kt ank murid..huhu

m@m@yAyA said...

Owh umi q.i suka purple eh..
Tema raya mama yaya taon ni purple+kuning..
Tp bju xtmpah lg acaner tue..huhu

m@m@yAyA said...

Lau dia tolong xper anez ni asikla nk bekepit ngn kita jer..
Xnk bg kta wat kje apapun

m@m@yAyA said...

Tuelh pslnya bila dia tdo rdu plak..
Bla xtdo bersilat soh tdo sb kita xleh nk wat kje apapun..

m@m@yAyA said...

Cehh..

Aku ni mbebel secara berhemah..walaa

Nurhayati said...

itula cabaran seorang ibu bila ada anak kecil. tunggu anak 2-3 orang plak. rasa nak jadi octopus tangan banyak hahaha

Blog Widget by LinkWithin