Tuesday, May 21, 2013

Bukti

Sekarang nie kalau nak sabit kesalahan memang kena BUKTI eh!!
Habis kalau bukti tue memang dah ada tapi sebab cuma orang yang dapat bukti tue tak dapat nak buktikan pun stil tak bole diambil kira eh?
Kejamla lau camtu..

Sampai mati pun mangsa akan terus terusan ditipu sebab BUKTI tak dapat dibuktikan..
Kejam..memang kejam!!!

Hidup perlu diteruskan sama ada bukti terbukti nyata or bukti tak dapat dinyata..
maklomla kalau bukti lebeh kepada naluri nie tak diterima pakai..

Tapi kalau dah  nama sehidup semati kalau naluri rasa kurang enak pasti ada sesuatu walaupun bukan yang berat tapi nyata tetap ada sesuatu..

Bukan ke orang yang menganiayai insan lemah nie akan dapat balasan? Tak kirala cepat atau lambat..
"What U Give, U Get Back"..kata-kata matsaleh!!

Takpelah orang yang teraniaya nie lambat laun akan terbela jugak nasibnya..
Kena pasrah redha..~
Cakap memang senang sebab bukan kena dekat diri sendiri!!

Dah nama pun manusia cuma bole cakap sajelah nak suruh buat apa lagi kan..
tipikal ayat, sabar eh redha eh kena kuat eh bla bla bla bla
Pada yang kena masalah tu asal la annoying sangat ayat ko,tapi pada yang mendengar ayat itu adalah ayat yang paling selamat untuk diberikan~

Nasib badan!!! Dulu masa cantik ditatang dipuja disanjung disayang bila terkuit sikit keluar yang buruk tak pasal hinaan cacian makian yang dapat..
Dunia..dunia..!!

Bersiap sediala selalu..Jangan terlalu berangan hidup nie dah amat bermakna sangat dengan si polan..Ko tetap takkan dapat selam sedalam yang bole hati si polan yang ko sanjung tinggi selama nie..

Beringatla..sediakan fizikal mental kalau tak pasti meroyan untuk jangka masa yang lama..

Kesian kan bila orang lain kemain hapy hidupnya,tapi kenapa dia saje yang tak dapat kehapyan yang orang lain dapat!!
Mungkin dah takdir kot..fikir sajelah yang baik,Allah tue nak menduga insannya..

Sekarang kalau nak setlekan masalah dengan cepat sila kemukan BUKTI eh!! setakat cakap kosong ikut naluri dipersilakan layan perasaan tue sampai mati..

BUKTI..BUKTI..BUKTI


3 comments:

Riana said...

Nape mamayaya..risau pulak ku baca..

Nurhayati said...

lumrah kehidupan manusia mcm tu la.
kakyati dan keluarga pernah mengalami situasi mcm tu smpai melibatkan maruah. dlm keadaan tu kita kena lebih dekatkan diri pada Allah. hanya Dia yg boleh membantu kita. makan 2 thn setengah jugak kami struggle. alhamdulillah skang segala urusan dipermudahkan. syukur.

SweetLikeWhat said...

akak!! nape..ade masalah ke..

Blog Widget by LinkWithin