Tuesday, March 16, 2010

Bila Terasa diri Tak dihargai/dipinggirkan

Bersusah payah rasanya bangun pagi2 dengan xfikirkan dri sdri terus buat sesuatu yang memang xpenah terpikir pun nak lakukan..
Dengan idea yang xberapa nak kembang tp tetap sy usahakan jua..~!!


Dan hasilnya sangatla berkembang,bagi insan seperti sy yang baru menjinak2 terjebak dalam hal nie..
Rasa bangga pada dri sdri..Tp suami sy yang xda perasaan tue leh wat dek jer..*Hampeh betul tau*..

Bukanla nak mengata or nak mengutuk suami sdri tapi pada sape lagi sy nak menangis or merengek lau tak pada blog sy sdri..
sedih tau bila terasa seperti dri ini xdihargai langsung!!~

Sy punyala beria tonggang tonggek siapkan sume nie sebelom suami balik tgah hari sabtu tau..

Salu lau dia blik keje sabtu musti sy xmandi lagi dlm keadaan serabai mambai,tapi sebabkan kekonon nak bagi satu suasana yang romantik sy pastikan aritu penuh bermakna sy akan sambut dengan keadan dri yang wangi dan senyuman menggoda..

Kelam kabot mandi cepat2 siap hias dri wangi2 lawa2 bgai,sebab takut xsempat nak hias kek atas meje..!!
Mesej tanya dia balik kul bape skli dia kata da otw la plak..

Lagila sy cam pelesit siapkan susunan kek kat meja sebagai surprise utk suami..
Bila dengar pintu macam ada org nak bukak sy pun berlari bukak pintu smbil beri senyuman gatal+malu2 cat..

Bila dia da masuk sy guide dia pegi kat meja mkn smbil beranggapan dia akn kiss sy dan hug sy smbil bisik "mekacih syg,abg terharu..jom abg bg adiah plg bermakna.."..
tapi sume tue hanya igauan sy semata2 sebab bila dia tengok dia cuma senyum dan tanya soalan agk bijak"syg wat sorang ke??"

Hok aloh susah payah sy buat sume tue langsung xdihargai langsung..
Tapi xpelah sy cuba pujuk hati yang lara dengan pikir positif "laki sy memang xromantik"..

Tapi hati sy rasa sebak sesgt..Yelah suami sy wat xkesah jer apa yg sy wat untuk dia....
Dia xkesian ke kat sy susah payah buat sume tue,sy nie dala sebatang kara kat umah tue xda mak ayah dan xda jugak anak!!~

Rasa nak menangis pun yer jugak,sib baik sy leh pujuk hati sdri lau tak confirm perang suami istri meletus..
Sebabkan nak pujuk hati yang lara,sy ajak dia blik umah mama..!!

Xsabar nak ngadu2 kat mama,biar dia rasa camner perasaan sy tau..
Tapi xdapat nak ngadu lebeh2 sebab ada jer hal yang ganggu discussion ank banak weols tau..


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


Xtahula sikap camnie memang xbole diubah ke or akan jadi perangai hakiki??

Susah tau lau terus-terusan cengginie..sib baikla sy jenis kekadang bole tolerate dengan sikap suami tapi kekadang ilang sabar jugak..

Satu lagi hal yang sy bengang dengan suami pasal hal2 yang bole dalam kategori serius tapi dia cuma bole wat dek jer..
adui bole giler lau terus-terusan pendam apa yang dia buat..!!

Mungkin,mungkinla sy xkata betul cuma mungkin jelah sebab perangai suami buat kekadang sy fikir lau buat hal kat luar pun bukan dia tahu..silap2 xnak amik tahu pun
*owh sy bukanla nak jadi istri derhaka tp sy sunyi*

Owh Tuhan simpangkanla sy dari benda2 yang bole melaknat sy dari cium bau Syurga..

Tapi sy sunyi,yer sy tahu sunyi bukanla tiket untuk sy buat perangai dekat luar..
kalau ada anak mesti sy xjadi sesensitip sampai camnie..

Niela lumrah kehidupan berumah tangga..Bukan sume yang kita impikan akan jadi indah semata2..!!
kalau kita xpandai kemudi pasti akan lemas dipukul ombak..

Bilala Tuhan nak bagi sy rezeki yang satu nie..
Sy teringin nak manja2 belai2 peluk cium insan yang bernama 'ANAK'..

Kekadang sy jadi jahat sangat dengan berharap mana kawan2 sy yg peknen yang mulut cam longkang tue biar gugur..
Yelah baru lagi kawin tapi dah sibuk2 rancang pkul canang sana cni..

Bila kita kata serba sedikit mulala kata kita cemburula,dah rzeki dia dapat awal la..
Sy bukan apa,cuma xnak nanti lau baru2 lagi dah jadi apa2 nanti dia giler plak sebab xdapat trime kenyataan..
Come onla fren,sy belajar dari pengalaman dan kesilapan..

Saya bukanla nak busuk hati dengan rzeki yang Allah bagi pada awak dlu tapi sy sebagai kawan xnak nanti awk jadi ilang arah idup bla sesuatu yang awk harap 500% ilang camtue saje!!

Memangla jauh dalam sudut hati sy ada gak cemburu bla dapat tahu ramai member2 da peknen tapi xdalah smp sy berdoa yang xbaik yer..!
xpasal nanti sume xnak kawan ngn sy lagi plak

Tapi xpelah sebab sy dah biasa dipinggirkan dan xdihargai..!!
tapi sy bersyukur lagila sebab xpenah lagi sy buat perkara giler hanya semata2 nak dapatkan keglameran or nama..

Biasalah manusia xda yang perfect,lau ada yang mengaku dri tue sempurna rasanya da xlamala idup tue..!!

Soryla lau ada yang terasa dengan statement sy kali nie/..


LoVeaQsHa

10 comments:

Lynn said...

sabar ek zura... setiap ape yg berlaku pasti ade hikmahnye. mmg tak dinafikan, org lelaki ni susah nak paham kekdang...aku sedey bc entry ko ni.. sori lama sgt tak jenguk blog..

Diarihatiku1976 said...

sabar zura... lelaki meamng mcm tu.. susah nak romantik atau nak menghargai... dia byk simpand alam hati jer... kena sabar... benda yg remeh temeh jgn difikir.. dah itu caranya meamng takleh nak dibetulkan pun.. so kena redhajelah... yg penting hal buruk suami jgn diheboh.. sbb kita sebagai isteri kena jaga maruah dia...

bab anak plak pun kena sabar gak.. akak dah 6 thn sabar zura... lantak org nak kata apa.. yg penting kita bahagia...

Anonymous said...

zura...byk2 bersabar yea...cube slow talk ngan huby 2...bincang lek lok ngan die...mane tau die dgr...lelaki mg cm2...(cm la aku ni dh kawen..huhu)bincang bebaik...mane tau ati die tercuit ckit...

bab baby 2...InsyaALLAH ade rezeki ko nanti...jgn dipkkan sgt... selalu minta pd NYA... :)

Jiey^Mien said...

org laki mmg suka take things easily..
dh lumrah diorg kot..

Gieyana said...

sabar yer dik..ada hikmat di sebaliknya..pujuk diri dgn kata2 positive yer..x dpt akak nk ckp lebey2 lg psl akak selalu doakan yg terbaik utk Zura yer..

sue said...

Assalammualaikum...salam kenal dari saya. Sedih baca post u. Apa yang boleh sy katakan sbgai pembaca baru blog u ialah, kadang2 kita selalu kecewa bila suami kita tak spt yg kita impikan. Anggap itulah kelemahan suami.Jika sayangkan dia, terimalah kelemahan itu selagi ia tidak melanggar syariat agama. Fikirkan tentang kelebihan atau keistimewaannya..tentu adakan?bersyukurlah dengan kelebihan yg ada pada suami...ingat, bahagia terletak pada diri kita sendiri...jgn biarkan hidup sentiasa dibelenggu kesedihan..live life to the fullest !!...

leadleedeea said...

lelaki mmg kadang2 sgt annoying zura..tapi diorang mmg camtu..jgn pikir sgt..apekata zura buat ape yg zura suka, mcm shopping puas2 ke, buat cakes, cuppies..benda2 yg boleh distract zura dari pikir yg bukan2 ok..

bab anak..zura kena bnyk sbar ye..bnyk2 kan doa..

SITI NORSYAKILA said...

sabrlah zura.. sya pun camtu gak rasa.. tapi banyakkan bersabar k zura

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.sabar kak zura syg :)

ummuabdullahsyaakir said...

Salam sayang zura...moga sihat n ceria selalu.Maaf dah lma xjln2 blog zura ni..reindu^_6

Sedih bila baca entri zura ni..saya faham apa yang zura rasa.Memang ramai lelaki macamtu,apapun si dia tetap sayan gkan zura cuma dia tak reti nak tunjuk.Lelaki terkenal egonya,kn?

Zura dearie,betul dlm hidup suami isteri ni mmg kena byk sabar wlpn hal tu blh jadi letusan kalau tak di bwk bincng.Cuma kita kena set sendri,lelaki ni kdg2 mmg susah kita nak faham dia dan dia nak faham kita.


Insya Allah zura...permata impian zura akan hadir juga nanti...yang penting usahakan nya ye..Allah maha mendengar..dear.

Blog Widget by LinkWithin