Sunday, February 14, 2010

Empat Belas Februari - Hari Kekasih

Masuk jer bulan 2 tiap thun,pasti meriah kt mn2 soping complex sebabnya perayaan Rya Cina + Valentine's Day..!!~
Tapi sy xpenah pun sambut valentine's day dan xpenah dpt rs apa mksud Hari Kekasih 14February..

Wlpn masa zaman muda belia dlu adalah acara buat tukar2 hdiahla, dpt teddy bear bsar sm besar dengn sy; bunga penuh satu lorila tp tetap xdpt tangkap mksud Hri Istimewa tue sdri..!~
Sebab pada sy,lau betul2 syg dan kasih nape hrus tunjuk beria masa 14Februari tue jer, nape xtunjuk hari2 lau da kta memang syg&cinta&kasih?!

Bila da trend sume macam tue, sy pun tpksa ikut serta sebab da org sekeliling camtue..!!~
Tp masih xdpt nk luah mksud sbnr sy buat sume tue masa 14Februari..~!!
Hinggala thun 2007 baru sy betul2 fham tarikh 14Februari dan sy pasti akan kenang dan ingat smp bila2..!~!

Kalau sume memperingati kekasih dan tunjuk kasih syang pada tarikh 14Februari tp sy plak kehilangan orang yg sy syg&kasih pada 14Februari..!!~
Betulla kata orang,tarikh nie untuk memperingati kekasih dan terjadi pada sy!!~

Orang yg sy syang amat2 telah pergi ke rahmatullah pada tarikh 14februari 2007..
Sedih yg teramat sgt,tp sy memang da agak yg "Dia" pasti xkan idup lebih lm sebab lpas kejadian terjatuh dekat blik air masa nak amik wuduk "Dia" terus dimasukkan ke ICU selama beberapa hari dan masa dpindahkan ke wad biasa pun memang sudah xsdarkan dri lgsg..!~

Tapi xsgka "Dia" akan pergi pada trkh keramat 14Februari..Mungkin sebab sy xpenah sukakan tarikh nie akhirnya tarikh nie juga yg buatkan tiap thun sy pasti akan menangis kerna merinduinya..!~

v

v

v

v

Inila insan yg amat sy syg sebab dr sy baby smpla sy umor 6thun "Dia" yg jga mkan pkai sy..~!
Even sy da bsar pun tiap thun sy akan tdo dekat umah arwah smpla sy da bsar pnjang!!~
kalau sy balik kg ke,pasti sdra mara akn tanya sy xpegi ke umah nek chah..~!

Mana bole sy xpegi,stiap thun raya msti raya pertama harus ke Gombak nie dlu then barula ke destinasi lain..!~Smpai skrg pun wlpn arwah da xda sbnya sy terlalu rapat dengan ank2 arwah dan sy da anggap ank2 arwah mcm mkcik&pkcik sy yg sbnar!!~

Owh sy miss nenek sy a lot!~!(mulala airmata bergenang lau teringatkan arwah..)
Sy agak terkilan sebabnya nenek xsempat tengok sy kawin, dan masa sy tunang hjung 2006 sy xjemput arwah sb kata mama nanti kawin jemputla..! Lagipun nenek xsht sgt..~!

Sudahnya nenek memang langsung xsempat tengok sy tunang dan kawin..!!~(owh ralatnya hati)
Bila dpt panggilan kata nenek dah xda,rasa time tue jugak sy nak terbang dan kejut nenek suruh bangun jangan pegi lg..~!!

Tapi dah ajalnya,sy harus trime kenyataan!!~ Akhirnya nenek pergi meninggalkan kami semua pada 14Februari 2007 lebih kurang pkul 10.00pg dekat umah Gombak(xsmp bape jam nenek kuar dr hospital pg tue..)!!~

Dah xnak citer pasal nie lagi,sy sedih sangat2..~! nak tebus kekesalan masa sy kawin sy pastikan kesemua anak2 arwah nenek ngn cucu2 sume mesti datang time weeding sy..!~
Wlpn ada 4org cucu dan sorang ank nenek xdpt dtg,tp sy gembira sebab nampak jugak dorang dtg ms kenduri sy..!!~
Kalau tidak harus sy lari pegi Gombak paksa dorang sume datang masa sy kawin..!!~

Al-fatihah untuk arwah nenek..Semoga rohnya dicucuri rahmat dan nenek damaila dialam barzakh!!~



LoVeaQsHa
Blog Widget by LinkWithin