Wednesday, December 23, 2009

Hope Everything will END~!

Sy teramat buntu, geram, marah, sedih, terkilan, terharu, gembira, giler, tiga suku, dan macam2 lagila..!!~
Mungkin ckit ari lagi akan giler segiler2nya..~!

Sy perlukan kerjasama dari awak sekiranya awak nak masalh nie settle cepat or sy terpaksa bawak kes nie ke atas..!~
Segala2nya awak da bongkar semalam so sy rasa xperlu lagi kita terus menipu dri sdri..!~

Its up to u lau xnak babitkan ur family tp sy perlu sbnya sy berkawin bersaksikan wali dan wali itu ayah sy sdri..!!~

Yeargh until now sy masih ingat statement dia , yang dia bukan MANDUL wat for nak pegi treatment..~!
Dats mean sy la punca all of dis..~! *if rite ok sy berserah dan pasrah, tp until sy finished all the prosedur so brla bole dia kata sy MANDUL..*

Sy berkawin hanyalah untuk dapatkan zuriat..!~
If dia kata sy xbole beri zuriat so fine, enough dan u bole get out of my life..!~!
Tapi beri sy result yg kata awk tue bukan MANDUL dan MANDUL tue adalah sy..!~



Sy xmo sedih andai ikatan weols lerai dan stop smp cni..Tp jangan terus2 san berdiam dri dan buat seolah2 awk teraniaya saje..~!

Wlpn sy bukanla yg baik salu semayang tp sy tahu stiap yg berlaku pasti ada hikmah dan sy hrap orang yg buat jahat tue pasti akn terima balasan..~!

Harap segalanya selesai dengan cara yg baik dan cepat!!!!!!!!!!!


LoVeaQsHa

10 comments:

idah said...

salam kak...saya xder pengalaman dalam hal ni..tapi sy hanya mampu doakan akak..
tabahkan hati kak..
insyaallah setiap yang berlaku ada hikmahnya..insyaallah..
banyak2 doa...
semoga akak dilapangkan hati dan ditenangkan..insyaallah..

AmiYs said...

hmm.. tabahkan hati ye awk..
mungkin ada hikmah yg Allah nak tunjuk...
sy cuma dpt bg semangat aje...
awk perlu kuat..

Gieyana said...

susah jugak kan bila berada ditempat Zura..I try to put myself in your shoes n try to imagine...but I can't!!

Aperpon b strong yer!

illa said...

Salam..xdpt nk sy bayangkan perasaan awk waktu nie..sy hanya dpt katakan awk perlu kuat dan tabah hadapi semua ini..

Harap semuanya akan kembali baik semula..

Nurhayati said...

kuatkan semangat zura..
kita berusaha dan berdoa yer, mudah-mudahan segalanya berjalan ngan baik dan dimakbulkan olehnya.

itulah cabaran dalam berumah tangga. masih jauh lagi kita perlu tempuhi.. tabah yer.

~ Lady ell ~ said...

kesian adik akak nih.

dlm rumahtangga mmg ada konflik dik..tp kalau dlm hal mcm ni akak tk patut berikan nasihat.apa2 pun bnyk bertenang dn panjatkan doa bnyk2 pd NYA.InsyaAllah DIA akan memudahkan segalanya.

zura@iwan said...

zura akak try to imagine cm mn perasaan zura kan....mmg sediss sgt...and akak x tau cm mn akak nk hadapi semua ni kalu hub ngan org yg kita syg berakhir dgn break off.

akak x mmpu nk berkata apa2...sbb mmg mudahkan dgn bekata2 kan tp yg mhadapinya adalah zura...akak cume mmpu bdoa semoga zura tabah & cari la pnyelesaian yg tbaik.

IsMa said...

aku xleh view blog ko, br arini dpt. name aku xde dlm list ek?

ni nk share psl abg aku. dah 7 tahun kawin, dah buat segala mcm ujian, doktor xde plak ckp abg atau kakak ipar aku yg mandul, walaupun dh guna kaedah tabung uji ke apa ntah namanya, masih lum ada rezeki. itu semua kuasa Allah. xde hak utk membuat statement mandul.

treatment tu perlu utk pastikan samaada aktif atau x sperma dan ovum. bukan utk kata mandul atau x...treatment tu plak ada ajar waktu bila sesuai utk bersama dan sebagainya.

memang aku lum kawin, tp abg dan kakak aku share segalanya dgn aku. sbb aku x penah blame kakak ipar atau abg aku. dan dorg bila bergaduh dulu, aku selalu nasihat... mula2 memang abg aku tuduh kakak ipar aku yg bermasalah, aku backing la kakak ipar aku dan suruh dorg pegi buat rawatan. dan akhirnya dpt jwpan, 2 2 normal. cuma rezeki belum ada.

sedikit geram aku pd laki ko. biasanya org pemikiran x luas ni, dtgnya dr family yg berfikiran kuno. maaf la mengata, tp sakit hati bila bc statement dia kata dia x mandul buat apa treatment. dan umpama menuduh ko plak yg mandul. br bape tahun korang kawin. sabar la... Allah ada. minta pd Allah. bukan utk menuduh.

sorry zura. panjang lebar... maaf kalau ada ayat2 kasar

leadleedeea said...

zura...sabar laa ye..

erm..kalau ur hubby ckp mcm tu, well..he's WRONG! tidak semestinya seseorang itu mandul baru kena buat treatment..nmpaknya, (mungkin) dia tak baca mana2 buku atau info mengenai infertility..akak rasa, zura patut bagitau dia melalui bacaan/buku.

zura kena main kan peranan jugak..akak tau, cakap mmg senang tapi..hanya nasihat je yg mampu akak bagi..

I hope everything will be okay..kalau bleh jgn cepat putus asa..ok?

SITI NORSYAKILA said...

a'kum zura..sory lambat reply kat zura.. zura.. walau awak lebh tua umur dari sya.. tapi sya pun sedih dgn prob zura.. sya doakan agar zura dimurahkan rezeki. bukan zura je yg belum berpeluang nak dpt baby.. ada ramai lagi.. belum ada rezeki..zura dah try makan biodex ka?? sya juz tanya je.. sebb sya dok baca testi diorg banyak bejaya.. kot ok.. mana tau.. zura jgnlah terasa hati ya.. zura kene kuat semangat.. jgn biar jiwa zura kacau bilau.. buat rumah tangga kita tak aman tau.. apapun sya harap zura banyakkan berdoa..sya sudi mendengar

Blog Widget by LinkWithin