Friday, November 20, 2009

Broken Heart..#

hati sy terluka lg..!~ *sob..sob..sob..
perlu ke hati sy terluka tnpa perlu drawat??????

Sampai bila harus sy hadapi mslh nie??? *sy dh cukop tertekan ngn sume nie..!!~
Xpernah kah dorg fham perasaan sy selama nie?? Sy dah cukop bersabar dgn sikap dorg terhadap sy..!~

Apa yg saya dah buat smp dorg sgup perlakukan sy demikian rupa???
saya difitnah walhal sy xpenah pn begitu tp sy trus2an dhina,dcerca smpkan sy la yg burok dan jahat dmata dorg..!!~

Sy perlu menegakkan keadilan seorg dri..!~ Tnpa dbantu oleh sesapa..~!
Bukankah si dia perlu bersama2 sy berada dsisi saya ketika sy dlanda mslh???
Tp si dia tetap pertahankan org yg dah mmg ternyata salah dn terus pinggirkan sy keseorangan menegakkan keadilan demi maruah sy..!!!!~

Kenapa dorg sgup menipu demi menutup kesalahan yg dorg lakukan???
Jgnla cuba menegakkan benang yg basah..~! Kalau betul dorg benar sila tonjolkan diri dn kita settlekan secara berdepan..!!~
Masalah xkan settle selagi dorg berdolak dalik dbelakang sy dn si dia...!~

Kehidupan kami skrg seperti berada dhujung tanduk..~! *Tiada lagi kemesraan ikhlas yg terpancar didalam perhubungan kami..!!~*
sampai bila kami harus terus begini???

nasibla sy masih lagi ada fmly dan sdra mara yg sntiasa setia bersama2 sy xkira senang atau susah..!~
dorgla penguat semangat sy utk menghadapi sgla rintangan yg berada didepan sy skrg..~!

Xthula smp bla si dia akn terus mempercayai kata2 dorg tue..!!~
Kalau berterusan camnie nmpknyer xda maknala sy terus mencari kebenaran utk berikan pd si dia agr thu yg dorgla penyebab sgla2nyer..!~!

Sy xkan kuat lau hny sy sorg nk tnjkan kebenaran kalau si dia lgsg xnk bekerjasama dgn sy..!~
masih terus mempercayai org ketiga itue..~!

Sekiranyer terjadi apa-apa pada mslh sy dn si dia, xkan sy maafkan pihak ketiga itu smp bila2 pun..!!!~ * Hny satu pesanan mama sy ingt, Allah Lebih Mengetahui sapa benar dn salah..Berdiam dri bkn bermaksud kita kalah atau takut tapi jikalau berdiam dri itu bole menyelamatkan keadaan hrusla kita perlu berdiam..Mungkin didunia mnusia tue akn lepas tp diakhirat nti pasti akn ada balasan utk mnusia yg menjatuhkan org lain..*



LoVeaQsHa

8 comments:

mamaadam said...

Allahuakhbar..perit betul dugaan zura..akak hanya mampu mintak Zura bersabar dan berdoa..ada hikmah di sebalik dugaan ini, Allah menguji hambanya yang mampu..yang kuat macam zura ni..

Nurhayati said...

sedihnye i, zura...
betul2 rasa dugaan.. sabar yer..
insyaAllah ada hikmah disebalik dugaan yg melanda.. tabah kan hati yer dik

ikiqzana said...

walaupun akk x tahu apakah sebenar nyer di sebalik kedukaan zura... akk harap zura bnyk2 berdoa dn bersabar ye..

Allah sentiasa disisi kita.

Baby Lyana said...

akak harap zura byk2 bersabar...betul apa yg mama zura cakapkan.... tapi akak tahu, sabar itu ade had... jangan bawa menyendiri...selalu2 bzkan moga persoalan ini tidak memakan diri sendiri

Insya-Allah kebenaran akan terselah tak lama lagi berkat kesabaran zura

reena said...

Alohai yang... kite pon sedey sgt bc... sabo sgt2 k... kite rase kite pon penah alami situation yg mcm gini... bkn melibatkan family ataupon si dia tp melibatkan org yg kite kenal yg dok tabur mcm2 fitnah... mmg sehari suntuk kite menanges tak henti2 bile igt ape yg org tuh buat...sakit sgt hati.. sidia & kwn yg btol2 rpt je penguat semangat kite.. tiap2 kali lps sembahyang maghrib kite bc yassin tuk' tenangkan fikiran tp bile seminggu dah berlalu... alhamdulilah kite dah bole pikir scr rasional...& kuat semangat balik. Tuhan tuh maha adil yang... org yg dok tabur mcm fitnah kat kite trus-menerus ditimpa mslh...jd kesabaran tuh je la kunci utk kite truskan idup... tak perlu dibalas semua perbuatan jht org tuh... tuhan tuh sentiasa lindungi org2 yg sabar... so sabar k...

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.luke ktne kak?
.meh nk tmpal handiplast ;p

Wife to Firdaus Ghazali said...

sbr ye kwn ;p aku tau berat dugaan yg hg lalu...aku x mampu nak tlg apa2 cuma aku hanya berdoa semoga hg trus tabah dgn dugaan nih...betul kata mama hg tu...jgn sedey2...senyummmmm

Zura Hasan said...

Zura,sy suke ungkapan awk ni"Berdiam dri bkn bermaksud kita kalah atau takut tapi jikalau berdiam dri itu bole menyelamatkan keadaan hrusla kita perlu berdiam"...tp jgn sampai fitnah yg ditabur tu boleh membunuh kite, kite still nk diam....sampai satu ketika awk perlu bersuara utk hak awk tau..

Blog Widget by LinkWithin