Wednesday, October 14, 2009

"Sy rela bermadu dn dimadukan"..

"Ada sy kesah lau ditakdirkan bermadu!!~" Sy memang dh sedia dr segi fizikal dn mental...!! Sy xkisah apa org nk ckp psl sy aslkan sy dpt idup ngn dia~!~"
"Tp dia dh ada bini dn ank...!! Sgup ke ko nk hncurkan perasaan kaum ko sdri??? Mn pegi akal fikiran ko selama nie???"
"Sy xpeduli dn sy akn teros idup ngn dia selamanyer!~! Lgpn 'DIA' memang sygkan sy dn xsgup kehilangan sy!~! Camtu jgk dgn sy..~! Dn kami jgk dh nikah hmpir setahun..!~"
"Hah!! Nikah? Bila? Dimana? " Nape ko xciterkan pasal nie, sape lg yg thu ko dh kawin??"
"Kami nikah dsempadan melalui kawan yg aturkan sume, kami cm perlu ada dsana saje dn laen2nyer tlh diuruskan oleh kwn itew..!!"
"Ya Allah, napela smp leh jd camnie??? Ko xkesiankan ke fmly ko nie??? Sgup ko wat camnie..Ko dh daftarkan perkahwinan ko kt cni blom??"
"Kami lom dftarkan perkahwinan kt cni, sbnyer kami xda duit yg cukup lg..!! Kami kna denda rm3k sbnyer lambat daftar.."
"Hbs bla korg nk daftar kawin kat cni??? Nk tgu smp bla?? Buatnyer ko termengandung nti sush ank ko nk dpt surat beranak sume"(Time nie mmg dh getir sgt..Msg2 yg kt ctu dh rs mcm nk pengsan)..Korg dh bersama ker?"
"Dah..(jwb ngn selamba jer..)"
"Ko thukan 'DIA' dh kawin dn ada ank??? Ko xrasa bersalah ke buat camnie?? Cuba kalau esk2 plak ko kna camnie,msti ko sedih kan??" Kn dlu aku dh pesan kt ko,nk cr suami biarla muda berpuloh2 tahun ker atau tua bertahun2 ke jnji biarla bkn suami org..Biarla dia duda terlajak ke apa ke jnji jgn amik hak org laen.."
"SY MEMANG DH BERSEDIA HADAPI APA2 KEMUNGKINAN..SEBAB TUE SY RELA BERMADU DN XKISAH DIMADUKAN" Lagipun bini dia yg xpndai jg laki sb tue laki dia cr laen..!~!"
"Nape ko sgup tipu kami sume??? Buatnyer ko termengandung dn org xthu ko dh kawin msti org akn kata yg bukan2 psl ko dn bkl ank ko nti..!!" Habis tue bla korg nk daftar kawin kt cni??? Xkan laki ko xda duit lgsg??" Sepatutnyer laki ko la yg kna byar sume nie,xkn ko plak yg kna wat sume nie???"
"Xpelah sb sy dh jd istri 'DIA'..Lau dia sush sy bole bantu apa yg patut..!!~ Lgpun 'DIA' xda duit skrg sb tgah bermasalah ngn bini tua.."
"Ait nape plak ko yg nk tanggung???..Mmg ko dh jd istri 'DIA' tp xbermaksud 'DIA' leh lpas tgan ajer.."Laki ko keje aper? Umo bper?"
"'DIA' keje 1tempat ngn sy kt kilang *****...Umo 'DIA' 28thun, keje sbg operator****..."
"Plak lagi muda dr ko??? Napela ko amik yg lg muda dr ko??? Dahtu plak 'DIA' keje lg rendah dr ko..!! Silap2 'DIA' kawin ngn ko sb nk gunakan ko jer..~!"
( Ms nie 'sy' wat muka bodo jer..Cam xda rs apa2 pn,cam xbesalah jer..!! )

"Ko panggil laki ko dtg cni..!! Kita bincang camner nk settle kan mslh nie.."
(Lebih kurang stgah jam camtue, 'DIA' pn smp)
"Erm dudokla..ko nie laki ***???"
"haah,ye saya.."
"Ko thu x nape mkcik pgl ko kt cnie??"
"Thu..!!"
"Camniela mkck bkn nk hasut atau soh wat yg bkn2..!! Dn makcik xnak robohkan masjid yg korg dh bina..Berdosa hukumnyer runtuhkan masjid nie.." Cm mkck nk pesan kt korg berdua..!!Skrg nie bini ko pn dh thu ko dh kawin laen, dn yg xmanisnyer sb bini ko dtg mngamuk2 kt cni..~!" Malu kat jiran2 cni sume.."
"Sy thu mkck..~! sy minta maaf sb rhsiakan sume nie.." Dn smpkan bini sy mngamok2 kt cni..!~"
"Skrg mkck nk pesan kt ko..!! Ko kna berlaku adil ngn dua2 bini ko..~!Mkck xkisah hal ko ngn bini 1st tp mkck nk ko kna salu balik cni jenguk istri,ank tiri ko dn fmly br ko kt cni..!!" Sekurg2nyer dlm smgu tue ko kna balik tdo cni dlm 2/3ari..camner ko nk diskus ngn bini 1st bla ari2nyer itu pndi2 ko la nk buat.."
"Sy faham mkcik..~!"
"Dan bla plak korg nk daftar nikah korg kt cni?? Tgu lama2 buatnyer bini ko mengandung nti lg sush..!! Dan ko nie mampu ke dr segi zahir??? Jangan ingt ko kawin byk nie sb mampu dr segi batin jer tp dr segi nafkah zahir ko xmampu..~! Berdosa lau ko ingt bole amik lewa jer hal camnie.."
"Insyallah mkck..Psl daftar tue sy tgah berusaha cr duit dn psl nafkah ank2 sy bini sy yg memenuhi keperluan sume.."
"habis tue ko watpe??kalau dh ko kata wife ko yg sdiakan sume keperluan umah dn ank2??? Bini ko keje apa? kat mana?"
"Errr..Errr.." (kantoi kt cni..dh gagap thap Stacy dh nie..)!! Bini sy keje kat*** sbg pegawai****.."
"Owh bini kamu pn keje bgus rupanyer..!!Mkck nk tny ko nie kawin ngn ank sdra mkck nie sb btul2 syg ke sb pangkat dia???"
"Err..sy btol2 sygkan***..Bkn sb dia berpangkat mkck..!!"
"Ko bole ker berlaku adil antra ank ko sdri ngn ank tiri ko???"
"Insyallah mkck..!!~ *** sy dh anggap cam ank sy sdri.."
"Lau camtu mkck nk gtau ko skrg sbnyer ko pn dh jadi suami***..Sblm nie bini ko nie dia yg tanggung sume keperluan kt umah nie,jdnyer mkck nk ko amik alih ckit tanggungan bini ko nie..!!" Bole camtue???"
"Err..Err..(Lg skli gagap thap STACY..) Bole mkck, insyallah.."
"Skrg nie duit bulanan kete dn keperluan umah cam barang2 dapor ko yg kna settle kn..~! Sbnyer kete tue pn nti ko jgk akn guna sm dn brg2 dapor tue belila stiap bulan..~! Pasal ank tiri ko tue biar mak dia yg uruskan sb ko kna uruskan ank2 ko jgk..~! Bole ko jnji ngn mkcik??"
"Bole mkck,insyallah sy akn cuba berlaku adil.."
"Bgusla lau camtu,mkck hrap ko btul2 buatla kn..~! Lpas nie nti balik umah ko settle elok2 ngn bini 1st ko..~! Dn lau time ko dok cni,bini 1st ko tny ko kat mn gtau yg betul..~! Lau dia xleh trime ko knala menipu sbnyer ko kna berlaku adil ngn bini2 ko skrg..!! Mkck ckp camnie sbnyer mkck pn nk jg hak ank sdra mkck nie jgk,dh ko kawin ngn dia ko knala berlaku adil ngn ank sdra mkck jgk..~!"
"Sy fhm mkck.."(Tunduk jer time tue smbl wat muka sedih+kesian..Bujet lau wat camtu dorg sume akn rs simpati bla tgk muka 'DIA' yg ala 2jambu tue..!!Bluuueekkk...)
( dekat 3jam jgkla 'DIA' kna soal siasat sume, then trus kna halau balik sb kna settle kn ngn bini 'DIA' plak..Habisla ko msti melayang pinggan mangkuk, periuk belanga sume..~!)

*gambar sekadar hiasan*

#Nama dn citer terpaksa d'ubahsuai sedikit sbnyer sy takot ada yg mengenali watak2 diatas..
Tapi inila yg berlaku sbnr2nyer..Tidak kah siwanita ini thu yg ibunyer bknla sihat sgt utk mendapat citer2 camnie..~!Oh,xdapat sy byangkan sekiranyer berlaku apa2 pd ibu wanita inie..Sgup wanita ini merahsiakn perkahwinannyer selama hampir setahun..!!
Patotla tengok wanita ine semacam ada masalah jer sekiranyer bertemu..~!rupa2nyer ada masalah berat yg disembunyikan..

#macam manerla penerimaan ank wanita inie tentang "ayah" barunyer??? tentu saje ank ini xtahu apa2 sb kata ank ini dia memanggil "ayah" barunyer tue****..Pada dia,"ayah" barunyer nie sama mcm kawan2 maknye yg laen..~! Msti uols tertanyakan ank sape plak pd wanita nie???Ank kecil nie adalah ank wanita nie bersama dgn x's suaminyer~! Knape deols bole divorce??? Ntila lau ada ms sy akn citerkan tp cukopla yg bole sy katakan wanita nie xserik2 dengan pengalaman perkahwinannyer yg dlu..~!


#bukan bermaksud sy nk mengaibkan wanita nie dgn citer kt cni,tp sy cukop terkejut bla dia dengan lantangnyer bersuara yg dia dh bersedia bermadu dn dimadukan sekiranyer dia mengalami nasib yg sm mcm madunyer..~! Owh wanita,betapa kejamnyer statement mu itue..Sgup merampas hak org laen dengan bangganyer~!

* Adakah wanita2 sekarang nie sudah semakin berani membuat keputusan melebihi dr seorang lelaki yg bergelar KETUA??? Bkn ketua dipejabat atau ketua kelas dll tp KETUA KELUARGA, ataupun skrg syurga isteri bkn lg dbawah telapak kaki suami mungkin akn jd syurga suami dbwah telapak kaki isteri???



LoVeaQsHa

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin