Monday, March 23, 2009

Need Space...

tetiba jer rs ilang mood..pdhal dr pg td punyela hapy ngan blog..sbnrnyer dr bln lpas lg hubby ada ckp nk lik kg,sepatutnyer mgu lps lik tp ada hal xdpt di'elakkn xjd blik..tp dlm hatiku betapa sukanyer sb xjd lik kg hubby..ntahla cam xda rs nk lik kg dia skrg pdhal sblm2 nie ckp suka lik kg hubby..byk yg d'fikirkan dlm pala otak nie,lau ingt blik apa yg jd rs cam sedih n terkilan sgt..
yela nie sume psl 'ANAK'..slh kew lau kawin xda ank??hbs lau mmg dh xda rzeki lg xkn nk lwn qada' n qadar..hubby byk kali bg hint ajk lik kg mgu nie..adus,nie yg plg lemah ckit..
bkn xnk lik tp ntahla rs cam kecik ati ngan fmly mertua..smp skrg xleh lupa apa yg dorng ckp n wat blkngku..yela mgkn dorg xda niat tp mmg aku terasa sgt..dhla sedara mara sume tny2 tgu apa jwpnku bila bab 'ANAK' nie..mslhnyer apa yg leh d'jawab selain dr 'lum rzeki'??Lau ikut hati nk jer jwb 'zura bkn Allah nk tentukan bila ms zura prgnant'...nti dorg kata kurang ajar plak..
tensenla bila dowg mula bandingkan diriku ngan adk ipar..nak wat camner dh rzeki dia,nie bkn mslh subur x subur..Ada ke patut ckp dlm bhasa halus 'zura nie kot ada apa2'...tuela mnusia nie sume nk slhkan wanita lau mslh camnie,xpenah ke fkrkan perasaan owg lain????
dh hbs daya try nk prgnant..smpkan bdn dh xleh nk trime apa2 ubt..sb tue stop dlu amik any medicine sb dh xdaya nk telan..g jmp pakar pown doc kata normal sume ok..tp mgkn lom rzeki..cm mslh skrg hubby kureng nk bg kerjasama dlm hal2 nie..mgkn dia pk dia bkn bermslh dlm hal nie!!!ntahla..
bila hal nie dbangkitkan mulala tercetus pergaduhan..kekdg smp berhari2 xtegur..adui camner nk settle mslh???sb tue smp skrg xpenah lg g berurut..Bila ajk ada jer alsn..xthula nak wat camner lg..tmbul plak skrg mslh br ajk lik kg..Tolongla xnk lik kg.................................
LoVeaQsHa

8 comments:

leadleedeea said...

zura cayang...akak paham perasaan zura..mmg pedih kalau kite kena tempuhi perkara yg mcm tu..n akak pon mengalami perkara yg sama ngn zura..ape yg akak leh ckp, sabar...mana tau, berkat kesabaran kita akhirnya dapat jgk bb....trust me..jgn sedih2 akak pon x suka tgk zura sedih2 camni..

LoVEaQshA said...

ntahla sis zura mmg xnk sedih tp bila td gduh ckit ngan hubby dh mula nak nangis..bkn zura xnk lik kg hubby tp ntahla sis bila pk blik apa yg dorg wat kat zura rs cam sedih sgt..
nape lau kita nie lum ada rzeki org dh mula angp yg bkn2..pdhal sume kita dh berusaha..
nthla sis ms zura 'p' awl bln aritu zura smp xleh keje sb emosi down sgt..rs cam dh xleh pk apa lg,tp sib baik dh ok..
org tgk zura hapy huhahuha ,tp dl hti xda sape thu..dh cuba xnk pk sgt sume psl nie tp ada jer yg wat emosi zura terganggu..
insyallah sis Allah xkn aniaya insan Dia yg teraniaya kn sis...

Wife to Firdaus Ghazali said...

sabaq la zura...kalo psl ANAK...ramai yg senasib ngn kita...mmg x dpt dinafikan kdg2 kita tersungkur dgn perasaan kita...tp kalo psl family mertua...aku hanya mampu nasihat kan hg byk2 bersbr...biar lah org nak kata apa...semua ni kuasa ALLAH swt...

wani said...

akak...jgn la cmni yek...sbr je lg byk2...org laki ni ada ego nya...susah nk bwk bncg kalo ada hal yg mcm ni...akak sbr byk je tauuuu...cedih la plk wani baca....org yg nk sgt anak,tp ALLAH x kurniakna lg....mmg pedih sgt rasa....kalo ada yg phm,kurg la beban tu skit kan...tp masih lg ada manusia yg wat2 xphm...tu yg rsa nk anginnn je tu kan...kalo tension sgt pon,akan menjejas kan jgk potensi nk dpt anak...so relax2 kan dri anda yek....k...

LoVEaQshA said...

azie : ntahla tetiba jer smlm dia bgkitkan soal nie,hg pown thukan camner aku ngan dia skrg..tp dh okla sb smlm aku gtau dia wat ms skrg aku lum nk blik sn lg..Lgpown adk pmpuan dia ada kat kl br smp smlm..
wani : tankz wani..tuela kekdg lelaki nie kita kna byk fhm dlaman dowg sb suka berahsia..insyallah wani akak nk control tensen2 nie..xpela kira mieza tue jd ank angkat akak la kan..kisskan akak utk dia yer..

adex-aieda said...

zura...?
kawan dr friendster kan?
tabahkan hati.. jgnlah sedeh2 cam nih...
akak pon penah rasa apa yg zura rasa..balik kg hubby...mmglah akak akan uasah nak elak...
tp bila time raya..xleh nak elak jugak...akak ok ngan kuarga in law..adek badek hubby semua ok..x penahlah bangkitkan soal anak nih...
tapi yg akak x suka..
makcik2,..sedara mare hubby akak..
suka tanya...pehtu sindir..penah gak menangis...
tp alhamdulillah..setahun lepas tuh..akak balik kg hubby...bwak si kembar...terus depa diam...x ckp apa pon.. ada gak yg tanya...macam mana leh dapat kembar kan..
akak cakap je...dah rezeki...
sabar banyak2 eik...

leesa said...

hi zura..sedey plak baca entry zura ni...masa akak lmbat dulu pon..family mertua tak kata apa..tp sedara mara plak yg sibuk dok tnya....smpai ada sorang tu cakap apa kak akak tau..."family kite ni tkde keturunan lmbat macam ni"...sakitnya hati Allah jer yg tau time tu....tp nsib baik la jarang jupe...so biler dah ada ni, akak kalo boleh nk jer tayang2 perut ni kat dia...
zura kena kuat, orang laki ni mmg ego, kite yg kena byk beralah...n Allah akan kabulkan doa orang teraniaya kan, so sabar byk2 k..

LoVEaQshA said...

adex-aeida : tuela kak mmg zura terasa sgt tmbh plak lg FIL pown dh cam tny2 jer bila lg..yela adk ipar yg br kawin pown dh ada..sedih sgt bila FIL pown desak2 zura..lau sdra mara xsah ckpla lau nmpk kita menyindir sja..Yela sb hubby adk beradik 6org jd dorg pk cam keturunan mmg ank rmi2 xmcm zura adk beradik 2 jer..xpela sis..time kasih ats nsht sis..
Kak Leesa : Mmg kak zura dh mkin terasa sgt..tmbh plak adk ipar dh prgnant,bila sume brckp msti tuju kat zura..kdg2 zura rs cam zura nie xberguna sgt sb xda ank lg..sume nie kn rzeki bkn zura xberusaha..kekdg xfhm ngan org2 tua nie sepatutnyer tenangkan kita bkn hentam kita lg..Tp xpela kak selagi zura bole bersabar zura sabar kak..tp xdala zura nk wat bnd yg xelok..Tankz sis sb nshtkan zura n sudi share mslh zura..

Blog Widget by LinkWithin